logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۱۴۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
فعال فرهنگی، مستندساز و خبرنگار از کشور ایالات متحده آمریکا:

هتک حرمت به قرآن با سرویس‌دهی سازمان‌های اطلاعاتی غربی انجام می‌شود

هتک-حرمت-به-قرآن-با-سرویس‌دهی-سازمان‌های-اطلاعاتی-غربی-انجام-می‌شود
فعال فرهنگی، مستندساز و خبرنگار از کشور ایالات متحده آمریکا با بیان اینکه مثل تمام اقداماتی که در طول سالیان انجام شده، قرآن سوزی نیز نتیجه برعکس خواهد داشت گفت: این عمل سبب حقیقت جویی در دنیا خواهد شد اما نباید این اقدام شرم‌آور بدون پاسخ بماند.

به گزارش موج رسا; مرضیه هاشمی، فعال فرهنگی، مستندساز وخبرنگار از کشور ایالات متحده آمریکا، امروز ۴ مرداد ماه در دومین دوره نشست بین‌المللی اعتلای نهضت حسینی، تحقق تمدن نوین اسلامی که با موضوع بررسی ویژه جریان افراطی‌گری و اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در زنجان برگزار شد، اظهار داشت: نباید از این اتفاقات اخیر در اروپا تعجب کنیم چراکه اگر به قبل از انقلاب و پیروزی انقلاب ایران نیز برگردیم، وقتی این‌ها مشاهده کردند که جبهه‌ها کاملا مشخص شد و امام اعلام کرد نه شرق و نه غربی از این رفتار امام خمینی جا خوردند بنابرابن ابهت اسلام مشخص شد و دنبال خدشه کردن انقلاب و اسلام برآمدند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: جبهه حق علیه باطل مشخص‌تر شده و بعد از آن؛ حمله‌های مختلف علیه اسلام و مسلمانان دیدیم. بنده از ۴۰ سال قبل مسلمان شدم اما فضا کاملا عوض شده است.

فعال فرهنگی، مستندساز وخبرنگار از کشور ایالات متحده آمریکا گفت: باید از خود پرسید چرا این اقدام انجام می‌شود؟ چراکه بعد از ۱۱ سپتامر، این‌ها به شدت و به سرعت به اسلام حمله و سیاه‌نمایی روی آورده‌اند. چون مردم به حق و صحبت اصلی خدا جذب می‌شوند با اینکه آن‌ها نمی‌خواستند مردم جذب خدا شوند به دنبال سیاه‌نمایی بودند تا مردم سمت مسلمان شدن و قران خواندن نروند اما نتیجه برعکس می‌شد.

وی بیان کرد: اما آنچه که مشهود است این می‌باشد که برنامه کاملا عوض شده، بعد از ۱۱ سپتامبر به ارزش‌های اسلامی ما مسلمانان حمله کردند همین امر سبب شد مردم عادی از خود بپرسند که اسلام چیست؟ در این راستا عده زیادی به دنبال اسلام رفتند و مسلمان شدند. وقتی دیدند برنامه‌های مختلف انجام دادند به نتیجه لازم نرسیدند؛ داعش درست کردند و کلا خواستند اصل اسلام را زیر سوال ببرند اما بازهم موفق نشدند.  

هاشمی بیان کرد: با اینکه یک حمله مشخص علیه اسلام و قرآن وجود؛ اما مردم دنیا در دنیای خود گمشده‌اند و به دنبال شناختن و زندگی کردن با شرایط حلال و حرام هستند، و این راه روشن و راه نور با اسلام نشان داده می‌شود و در آن خلاصه شده است همین امر باعث شده مردم به دنبال اسلام بروند و به دنبال کشف بیشتر جزییات این دین باشند و به همین دلیل دلیل است که روز به روز بر تعداد مسلمانان افزوده می‌شود.

وی با طرح این سوال که چرا دین یهودی و یا مسیحی کم‌رنگ شده است؟ افزود: به این دلیل که این دین‌ها از اول چیزی نداشتند. با این وجود ما اجازه نمی‌دهیم به قران اهانت کنند و این صدایی که در کل دنیا هست در کشور‌های مسلمان وجود دارد نشان می‌دهد که نباید نسبت به هتک هرمت به قرآن بی‌تفاوت بود.

فعال فرهنگی، مستندساز وخبرنگار از کشور ایالات متحده آمریکا با اشاره به اینکه الان دیگر آمریکا کشور ۴۰ سال قبل نیست و همه چیز کم رنگ شده و بسیاری از ارزش‌ها از دست رفته است گفت: مردم اغلب از شرایط پیش‌آمده ناراضی‌اند چراکه همه چیز بهم ریخته است و مردم ناراحت و به دنبال جذب حقیقت هستند که در اصل اسلام و قرآن نهفته است‌.

هاشمی با اشاره به اینکه ما از یک لحاظ به دلیل اتفاق رخ داده ناراحت هستیم و باید به این عمل ناپسند واکنش نشان دهیم گفت: طبق فرموده رهبر باید برخورد شدید با هتاکان به قرآن انجام شود البته ما می‌دانیم حق به سرمنزگاه می‌رسد و آن‌ها نمی‌توانند هیچ کاری بکنند.

وی با بیان اینکه مثل تمام اقداماتی که آن‌ها در طول این ۴۰ سال انجام داده‌اند و نتیجه برعکس داشته است اذعان کرد: همین قرآن سوزی؛ سبب خواهد شد تا عده زیادی به دنبال اسلام بروند و به دنبال حقیقت باشند و مسلمان شوند اما نباید این اقدام شرم‌آور بدون پاسخ بماند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر علت قرآن سوزی چیست و به دنبال چه چیزی هستند؟ اذعان کرد: وقتی هیچ منطقی نباشد و نمی‌توان هیچ ایرادی برای آن گرفت و بحثی در رابطه با آن داشت. به عبارتی برای اسلام منطقی وجود دارد و آن‌ها دنبال نفی این منطق هستند اما باید گفت پشت سر این جریان سازمان‌های اطلاعاتی غربی وجود دارد. کاری که در حال حاضر دنبال می‌کنند همان اقدامی است که ۱۱ سپتامبر انجام دادند. با تمام تلاش دنبال سیاه‌نمایی اسلام و مسلمانان هستند اما هر چه تلاش کنند نتیجه برعکسی خواهند گرفت.

هاشمی تاکید کرد: برای ما مسلمانان سایر دین‌ها مثل مسیحی یا یهودی با ارزش است و هیچ زمان به خود اجازه اهانت نمی‌دهیم؛ تمدن اصلی نیز همین است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر