logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۱۳۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
در میزگرد موج‌رسا مطرح شد؛

لزوم اخراج سفیر کشور سوئد از تمام کشور‌های مسلمان+ فیلم

لزوم-اخراج-سفیر-کشور-سوئد-از-تمام-کشور‌های-مسلمان+-فیلم
کشور سوئد در لوای آزادی بیان، بارها این بازی سیاسی را علیه مسلمانان انجام داده و در اقدامی هنجارشکنانه و نژادپرستانه به فرد یا گروهی مجوز رسمی آتش زدن قرآن کریم را داده‌ است.

به گزارش موج رسا; در روز‌های اخیر در دو کشور اروپایی افردی با گستاخی تمام، قرآن کریم را به آتش کشیدند که البته این امر چیزی جز ترس این کشور‌ها از قرآن و در کنارش رهبری ایران ندارد.

بیشتر بخوانید

اما آنچه که باید مطالبه ۲ میلیارد نفر مسلمان در کشور‌های مختلف باشد اخراج سفیر دو کشور سوئد و کشور دانمارک به صورت متحد در تمام کشور‌های مسلمان است.

با این وجود موج رسا; میزگردی را با حضور مسئولان بسیج دانشجویی دانشگا‌ه‌های استان که چشم بینای جامعه هستند ترتیب داد که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

اهانت کنندگان به قرآن و رهبر ایران، از اسلام کف صحنه در هراسند

امیرمحمد خسرو شاهی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد زنجان با اشاره به بحث قرآن سوزی و اتفاقات رخ داده اخیر اظهار داشت: این اقدام در ماه محرم انجام شد و در کنار سوزاندن قرآن عکس ولی امر مسلمانان را نیز آتش زده‌اند در صورتی که رهبر معظم انقلاب علی‌الظاهر هیچ ارتباطی به مردم عراق ندارد اما در کلیت؛ جهان بینی تشیع و بحث آرمانی امام این است که نگاه تمدنی شیعه‌ را با رهبری مقام معظم رهبری زیر سوال می‌برند.

وی افزود: انجام این اقدام در ماه محرم نیز بیانگر این است که این‌ها از اسلام سکولار در خانه‌ها ترسی ندارند بلکه این افراد از اسلام در کف صحنه و اسلامی که خداوند در آیات سوره عادیات تشبیه کرده و قسم به نفس کشیدن اسب‌های مجاهدان داده است می‌ترسد.

میزگرد01

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد زنجان گفت: خداوند به مناجات‌های شبانه و نماز‌های در خلوت قسم نمی‌خورد بلکه به نفس کشیدن اسب‌های مجاهدان که در کف صحنه هستند قسم می‌خورد.

وی ادامه داد: وقتی در کنار قرآن، عکس مقام معظم رهبری آتش زده می‌شود یعنی سمبل ایستادگی در مقابل استکبار، اسلامی که در کف صحنه است مورد حمله قرار گرفته است.

خسرو‌شاهی در خصوص این جمله که این محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است گفت: دستگاه دیپلماسی سیاستش باید شدیدترین تنبیه‌ها باشد و تمام مملکت‌های اسلامی سفیران این کشور‌ها را با وحدت اخراج کنند و مقابل این هجمه قرار گیرند این خواسته کل مسلمانان است.

 کشور سوئد پایبند به حقوق بشر نیست

همین‌طور فاطمه حسینی، مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد زنجان نیز در خصوص علت قرآن سوزی اذعان کرد: این اقدام دولت سوئد نشان داد با اینکه این دولت ادعای آزادی دارد اما درک صحیحی از آزادی ندارد در واقع مقدسات چند میلیون مسلمان برایشان بی‌ارزش است و این آزادی زمانی برایشان ارزشمند است که در پی اهداف خود باشد‌. 

میزگرد03

وی افزود: این اقدامات نشان می‌دهد کشور سوئد نه درک صحیحی از همزیستی مسالمت‌آمیز دارد و نه به حقوق بشر پایبندی دارد.

مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد زنجان با اشاره به اینکه دستگاه دیپلماسی باید برخورد قاطع و سریع را در این راستا انجام دهد یادآور شد: این هتک هرمت چندین بار تکرار شده و اگر مقابل آن قرار نگیریم کاملا عادی‌سازی می‌شود و ممکن است به سایر کشور‌ها سرایت کند و بنابراین اخراج سفیر سوئد هستیم و باید همگی ید واحد در این راستا داشته باشیم.

با اخراج سفیر یک کشور، دولت و مردمان این کشور دیگر رسمیتی ندارند

نسرین کابلی، مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد زنجان نیز با اشاره به اینکه ممکن است سیاست‌های دولت و اقدامات حکومتی منجر به این شود برخی کارهایی که باید در محکومیت اتفاق دهد، انجام نگیرد افزود: اما قشر دانشجو و جوامع دانشجویی باید مطالبه در این راستا داشته باشند جوامع دانشگاهی بر اساس بیانیه‌هایی که در استان یزد و خراسان رضوی شده خواهان اخراج سفیر سوئد در کشور‌های اسلامی می‌باشند.

وی گفت: در حقوق بشر و جامعه بین المللی مطرح است اگر سفیر یک کشور در کشور دیگر اخراج شود دیگر آن دولت و مردمش به رسمیت شناخته نمی‌شود و این اقدام یک اقدام کوبنده و قاطعانه در جلوگیری از چنین اشتباهی است. 

میزگرد02

مسئول خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد زنجان گفت: وزیر امور خارجه، سخنگوی دولت و همه این‌ها باید با همبستگی کشور‌های اسلامی داشته باشند و به صورت یگانه خواستار اخراج سفیر سوئد و دانمارک باشند.

وی بیان کرد: زمانی که کشوری از ازادی بیان صحبت می‌کند این را باید در نظر داشته باشد که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر مسلمان و به یک کتاب اعتقاد دارند و این قرآن سوزی با مجوز رسمی یک کشور انجام شده و این در جامعه بین‌المللی قابل حمایت نیست جز توسط فرانسه و هم پیمانانش.

 جامعه اروپایی هویت فردی خود را در خطر می‌‌بیند

امیر حسین محمدی دبیر مواضع بسیج دانشجویی زنجان نیز گفت: اول باید از خود پرسید چرا چنین رویداد‌هایی رخ می‌دهد و نسبت این کشور با ادعای آزادی بیان ادعای آزادی عقاید و اتفاقاتی که رخ می دهد چیست و ما چه وظیفه‌ای در این راستا داریم؟

وی افزود: گزارش‌ها و کتاب‌های متعددی نوشته شده امروز جامعه اروپایی و غرب از یک بحران هویت جدی رنج می‌برد.

دبیر مواضع بسیج دانشجویی زنجان گفت: جامعه اروپایی هویت فردی خود را در خطر می‌بیند و پیدا کردن این هویت مستقل را در تخریب هویت فرهنگی دیگران جست‌و‌جو می‌کند و هیچ دلیلی حداقل برای بنده جز این قانع کننده نیست. 

وی گفت: با شعار آزادی بیان این اقدام را انجام داد‌ه‌اند چرا باید یک نفر کتب مقدس ۲ میلیارد مسلمان را به اتش بکشید چه عاملی در قران هست که سبب هراس از قران شده است؟

میزگرد04

محمدی بیان کرد: در این بحبوبه بی‌هویتی غرب و اسلام و آتش کشیدن قران و در کنارش عکس رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد که دشمن هردو این‌ها را در کنار هم یک خانواده می‌بیند و سعی در انهدام این دو دارد چه چیزی در این دو می‌بینند و احساس خطر می‌کند؟

با تمام این‌ها دولت، نهادهای امنیتی و پلیس سوئد و دانمارک باید متوجه این حقیقت مسلم باشند که اسلام هراسی و قرآن ستیزی نظام‌مند و سیستماتیک در استکهلم و کپنهاک با موافقت دولت و حمایت پلیس این کشورها نه تنها از دید مسلمانان و افکار عمومی دنیا به مثابه احترام به حقوق انسانی و آزادی بیان تلقی نمی‌شود، بلکه منجر به خشم و نفرت جهانی از این کشورها خواهد شد، چنانچه این روند اکنون نیز قابل مشاهده و تصدیق است.

توهین به ساحت مقدس قرآن کریم این گنجینه بی‌بدیل انسان ساز در کشورهای مدعی احترام به حقوق بشر و پیروان ادیان الهی نمی‌تواند به جایگاه بلند و رفیع این کتاب آسمانی لطمه‌ای وارد کند بلکه این قبیل اقدامات غیر انسانی تنها چهره دروغین غرب و استانداردهای دوگانه آن را بیش از پیش در معرض نمایش قرار می‌دهد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر