logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۱۴۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور منابع آب شهرستان زنجان خبر داد:

انسداد 48 حلقه چاه غیرمجاز طی یک ماه گذشته در شهرستان زنجان

انسداد-48-حلقه-چاه-غیرمجاز-طی-یک-ماه-گذشته-در-شهرستان-زنجان
مدیر امور منابع آب زنجان گفت: طی تیرماه، با انسداد 48 حلقه چاه غیر مجاز از برداشت سالانه حدود بیش از نیم میلیون متر مکعب آب جلوگیری شد.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، کریم خدایی امروز ۴ مرداد ماه؛ با اعلام اینکه در طی تیرماه، با انسداد 48 حلقه چاه غیر مجاز از برداشت سالانه حدود بیش از نیم میلیون متر مکعب آب جلوگیری شد افزود: با تلاش گروه گشت و بازرسی و با همکاری کارشناسان حقوقی و اخذ دستور قضایی طی یک ماه گذشته 48 حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در شهرستان زنجان در مجموع به عمق 1200 متر و حدود 47 لیتر در ثانیه مسدود شد.

بیشتر بخوانید

خدایی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر شده است، گفت: در 5 نوبت عملیات که با اداواتی همچون؛ بیل بکهو،بیل مکانیکی لاستیکی بیل مکانیکی زنجیردار، کامیون، وانت، اکیپ فنی استخراج منصوبات و کارگر فنی این چاه‌ها مسدود و بهره‌برداری غیرمجاز از آنها متوقف شد.

مدیرامور منابع آب زنجان با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

وی خاطر نشان کرد: امور منابع آب زنجان بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر