logo
امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۰۸۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

۴ میلیون‌متر مکعب آب در صورت نیاز از سد آیدوغموش برای استان زنجان خریداری می‌شود

۴-میلیون‌متر-مکعب-آب-در-صورت-نیاز-از-سد-آیدوغموش-برای-استان-زنجان-خریداری-می‌شود
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: با توجه به شرایط خوب بارش‌ها در استان فعلا نیازی به خرید آب از سد آیدوغموش نیست اما درخواست داده‌ شده در صورت نیاز برای استان خریداری شود.

اکبر باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: خوشبختانه امسال میزان بارندگی‌ها به نسبت سال‌ گذشته بهتر بود و همین امر تا حدودی تاثیر مثبتی بر ورودی آب سد‌های استان داشته است. 

بیشتر بخوانید

وی در ادامه افزود: در چندین سال گذشته به دلیل خشک شدن آب رودخانه قزل‌اوزون از سد آیدوغموش حجمی آب خریداری شده و در شالیزار‌ها و باغات زیتون طارم مورد استفاده قرار می‌گرفت.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: با توجه به شرایط خوب بارش‌ها فعلا نیازی به خرید آب از سد آیدوغموش نیست اما درخواست داده‌ایم تا در صورت نیاز در حدود ۴ تا ۵ میلیون متر مکعب آب از سد آیدوغموش در صورت کاهش بارش‌ها برای استان خریداری شود. با این وجود در حال حاضر نیاز به ورود آب سد آیدوغموش به زنجان نیست.

وی خاطر‌نشان کرد: در سال‌های گذشته خرید و ورود آب از سد آیدوغموش به استان زنجان از اوایل خرداد ماه آغاز می‌شد اما در حال حاضر قزل‌اوزون دارای آب است و فعلا نیازی به ورود آب نیست.

باقری در خصوص اقدامات این شرکت جهت صیانت از حقابه کشاورزان استان از رودخانه قزل اوزن، تصریح کرد: در سالیان اخیر از طریق تعامل با شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، نسبت به رهاسازی آب از سد آیدوغموش برای تأمین کمبود آب کشاورزی طارم در فصول گرم سال اقدام شده است. 

وی گفت: در سال گذشته مجوز تخصیص آب حقابه‌های کشاورزی شهرستان طارم از رودخانه قزل اوزن از شرکت مدیریت منابع آب ایران اخذ شده است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر