logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۱۴۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
آنچه در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان گذشت؛

رد لایحه مساعدت مالی شهرداری به حسینیه اعظم زنجان

رد-لایحه-مساعدت-مالی-شهرداری-به-حسینیه-اعظم-زنجان
در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان لایحه مساعدت مالی شهرداری برای بهسازی و ارائه خدمات سرویس‌های بهداشتی حسینیه اعظم به صورت شبانه‌روزی به مبلغ ۱۱۶ میلیون تومان رای نیاورد که با واکنش شهردار زنجان همراه بود.

به گزارش موج رسا; در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان لایحه مساعدت مالی شورای شهر برای بهسازی و ارائه خدمات سرویس‌های بهداشتی حسینیه اعظم به صورت شبانه روزی به مبلغ ۱۱۶ میلیون تومان درسال رای نیاورد و رد شد.

بیشتر بخوانید

استدلال اعضای شورای شهر این بود که حسینیه اعظم زنجان از محل درآمدهای خود می‌تواند این هزینه را بپردازد و بهتراست این مساعدت به مساجد دیگری که درآمد ندارند و باید از سرویس های بهداشتی آنها استفاده شود تعلق یابد.

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان در واکنش به رد این لایحه اظهار داشت: اگر مصوبه مساعدت مالی برای سرویس‌های بهداشتی حسینیه اعظم به دلیل حضور من در هئیت امنای حسینیه است که جای تامل دارد در حالی که در پی سیاست‌های شورای شهر مبنی بر گسترش سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر این درخواست از هیئت امنای حسینیه صورت گرفت و حالا آن را رد می‌کند ضمن اینکه حسینیه اعظم به میزان درآمدهای خود هزینه دارد و درامدهای حسنییه با هزینه‌ها برابر است و مازادی ندارد.

حجت الاسلام مجتهدی عضو شورای شهر زنجان نیز گفت: اگر در زمان تصویب مصوبه حمایت مالی از مساجد برای بهره‌مندی از سرویس‌های بهداشتی آنها حضور داشتم قطعا پرداخت مالی به مسجد حسینیه اعظم زنجان را در اولویت آخر قرار می‌دادم زیرا حسینیه به لحاظ مالی توان تامین هزینه را دارد و بهتر است این مساعدت برای مسجد دیگری در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه از شهردار انتظار داریم آستانه تحمل خود را بالا ببرد گفت: حسینیه اعظم به لحاظ توانایی مالی که دارد شاید آخرین مسجد و مجموعه‌ای باشد که در این زمینه کمک‌رسانی خواهد شد.

حسین حمزه‌لو عضو دیگر شورای شهر زنجان نیز اگفت: نمی‌شود مسائل را با برخورد احساسی بررسی کرد. انتظار داریم مساعدت‌ها براساس طرح جامع حمایت از سرویس بهداشتی مساجد انجام شود تا مردم از خدمات ارائه شده بهره‌مند شوند.

داود حسنی عضو دیگر شورای شهر زنجان نیز با رد این قضیه گفت: نزدیک به یکسال است که در این زمینه با شهرداری وارد مذاکره شدیم تا سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز در مراکز پر رفت و آمد شهر را شناسایی کنیم که متاسفانه این موضوع محقق نشده است. اگر حسینیه اعظم نیز در این لیست به شورا بیاید در مورد آن نتیجه‌گیری خواهیم کرد.

همچنین در این جلسه شرایط تقسیط مطالبات عوارض و جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز به این شرح که به شهرداری زنجان اجازه داده می‌شود در راستای تحقق شعار سال ۱٤۰۲ مقام معظم رهبری مبنی بر مهار تورم و رشد تولید و به منظور پویایی و ایجاد انگیزه و مشوق‌های لازم و حمایت از تولید و عرضه مسکن و خروج از رکود و ساخت و ساز و نیز ایجاد اهرم‌های تشویقی در تعیین تکلیف و وصول و تسویه مطالبات از محل پرونده‌های مربوط به آرای ابقای بنا کمیسیون ماده ۱۰۰ (ق.ش) و تغییر کاربری با به شرح ذیل اقدام نماید. ۱- شرایط قبلی تقسیط مطالبات عوارض و جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ (ق.ش) به قوت خود باقی است. ۲_رديف جدید با شرایط ذیل ساختمان حداکثر ٤٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد پرداخت نقدی ۱۰ درصد پرداخت الباقی مبلغ در یک قسط ۶ ماهه مشروط بر اینکه تا پایان سال جاری مستهلک گردد تصویب شد.

دیگر لایحه‌ مطرح شده در مورد مبلغ تکلیفی استان به شهرداری برای جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر بود که بر اساس گفته حسین حمزه‌لوپاک یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان، استان با تعیین سهم یک میلیارد و 800 میلیون تومانی برای شهرداری از مبلغ 3 میلیارد و 200 میلیون تومانی، در واقع نمی‌خواهد در این حوزه در زنجان هزینه‌ای انجام دهد که این مسئله مورد تایید شهردار زنجان هم قرار گرفت، در نهایت لایحه مورد نظر تصویب ولی قرار شد در جزئیات آن تجدید نظر شود.

تصویب ارائه خدمات رایگان توسط ناوگان اتوبوسرانی در روزهای یوم‌العباس و یوم‌الزینب از دیگر مصوبات جلسه امروز بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر