logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۷
[ شناسه خبر : ۳۱۳۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل گمرک استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

افزایش ۱۳ درصدی واردات موقت از گمرک استان زنجان

افزایش-۱۳-درصدی-واردات-موقت-از-گمرک-استان-زنجان-
مدیر کل گمرک استان زنجان با بیان اینکه واردات موقت از گمرک استان زنجان 28 هزار تن به ارزش حدود 107 میلیون دلار بوده است گفت: این میزان ۱۳ درصد افزایش یافته است.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفتگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه واردات قطعی 210 میلیون دلار به وزن بیش از  74 هزار تن که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش 39 درصد و از نظر وزن 9 درصد افزایش رشد مشاهده شده است اظهار کرد: واردات کل از گمرک استان زنجان حدود 238 میلیون دلار به وزن بیش از  181 هزار تن که 31 درصد از لحاظ ارزش و 11 درصد از لحاظ وزن افزایش ثبت شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: واردات موقت از گمرک استان زنجان 28 هزار تن به ارزش حدود 107 میلیون دلار که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش 6 درصد کاهش ولی از نظر وزن 13 درصد افزایش داشته است. 

مدیر کل گمرک استان زنجان در ادامه عنوان کرد: صادرات در  چهار ماه گذشته سال جاری بیش از 95هزار تن کالا به ارزش حدود 135 میلیون دلار که ارزش حدود 36 درصد کاهش و از نظر وزن معادل سال گذشته بود. 

گنج خانلو افزود: بیشترین کالای صادراتی از استان شامل انواع شمش، پروفیل و مقاطع فلزی، ترانسفورماتور، لبنیات و اسید سولفونیک به کشورهای ترکیه، عراق، امارات، پاکستان، عمان، روسیه، ازبکستان و هند بوده است.

وی تصریح کرد: کالاهای وارد شده از طریق گمرک استان شامل مواد اولیه، قطعات و ماشین آلات خط تولید بوده که مساعدت در واردات کالاهای فوق موجب رونق، تسهیل و تامین نیاز واحدهای تولیدی استان می‌شود تا بتوانند علاوه بر تامین نیاز داخل، محصولات خود را به سایر کشورها نیز صادر نمایند.

مدیر کل گمرک استان زنجان گفت: در مورد صادرات نیز همانطور که در آمار مشاهده می‌شود مقدار صادرات نسبت به سال گذشته تغییری نداشته ولی به لحاظ ارزش کاهش دارد. 

وی در پایان ابراز کرد: یکی از دلایل اصلی، کاهش نرخ ال ام ای در بازارهای جهانی بوده و با توجه به اینکه عمده صادرات مربوط به انواع شمش روی و سرب بوده لذا ارزش صادرات علیرغم فعالیت صادرکنندگان، کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر