logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۱۳۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی صائین قلعه استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

تبیین مکتب سیدالشهدا(ع) از مؤلفه مهم وحدت‌بخش بین اقوام و مذاهب اسلامی است

تبیین-مکتب-سیدالشهدا(ع)-از-مؤلفه-مهم-وحدت‌بخش-بین-اقوام-و-مذاهب-اسلامی-است
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی صائین قلعه استان زنجان با بیان اینکه نهضت عاشورا همانند قرآن کریم همواره جدید و برای تمام نسل‌ها دارای پیام و درس است گفت: تبیین مکتب سیدالشهدا(ع) از مؤلفه مهن وحدت‌بخش بین اقوام و مذاهب اسلامی است.

علی اصغر رضایی در گفتگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه ظلم ستیزی و مقاومت مهمترین درس مکتب سید الشهدا(ع) است که باید در جامعه ترویج و انتشار یابد اظهار کرد: استمرار موفقیت‌ها، سربلندی نظام وتحقق تمدن نوین اسلامی در گرو پیروی ازمکتب امام حسین (ع) است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: دانشجویان مروجان اصلی نهضت انقلابی هستند و بعنوان پرچمدار راه‌ حسین(ع)، این انقلاب نیز بیمه سرور و سالار شهیدان است.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی صایین قلعه استان زنجان عنوان کرد: ما باید در ترویج و توسعه این نهضت عاشورایی، با توکل به خدا و رعایت کلیه شئونات اسلامی در جذب حداکثری جوانان به این مسیر معنوی لحظه‌ای درنگ نکنیم.

رضایی ابراز کرد: تحلیل، تبیین و ترویج قیام عاشورادرراستای تقویت دین اسلام در جوامع اسلامی امری الزامی و اجتناب ناپذیر است، مکتب امام حسین (ع) دانشگاهی است که شاگردان خود را با صبر، ایستادگی و مقاومت به صراط مستقیم هدایت می‌سازد.

وی گفت: حماسه عاشورا منحصر به زمان و مکان خاصی نیست، حماسه عاشورا چشمه خروشانی است که برای هدایت بشر برای همیشه جاری و ساری خواهد بود.

ریاست مرکز آموزش علمی کاربردی صایین قلعه استان زنجان تصریح کرد: نهضت عاشورا گنجینه عظیم سیاسی، دینی و پشتوانه فرهنگ و انسان ساز اسلام است که توانسته جوامع اسلامی را در زیرچترحمایت خود قرار دهد و دشمنان اسلام را خار و اسیر سازد.

رضایی اضافه کرد: روشن نگه داشتن چراغ راه سید الشهدا (ع) از وظایف مهم جوانان است و جوانان باید با برافراشتن پرچم اسلام و زنده نگه داشتن محرم و صفر و مشارکت در اشاعه فرهنگ عاشوایی بتوانند پیروان واقعی و ادامه دهنده راه آن امام همام باشند.

وی گفت: اساس و ریشه انقلاب اسلامی نشات گرفته از مکتب امام حسین (ع) است و سربلندی نظام و ایستادگی ملت ایران حاصل آموزه هایی است که همواره توانسته کشورمان را در اوج اقتدار و امنیت قرار دهد.

ریاست مرکز آموزش علمی کاربردی صایین قلعه استان زنجان اضافه کرد: با توچه به کینه توزی و تلاش‌های دشمن در جهت کم رنگ جلوه دادن ارزش‌های دینی و مذهبی انقلاب و پیش بردن اهداف خود باید در همه حوزه‌ها حسینی وار عمل کینم تا خواسته و آرزوی دشمن به یاس و ناامیدی مبدل شود .

رضایی افزود: زیرا چیزی که تا کنون اتفاق افتاده و دشمن را خار و اسیر کرده است همین آموزه‌های دینی و انقلابی بر گرفته از نهضت عاشورایی است.

وی عنوان کرد: درس عاشورا درس فداکاری، دینداری، شجاعت و محبت است و تنها راه تداوم نهضت حسینی، بصیرت داشتن و توسل به یاران راستین امام حسین(ع) در عصر حاضر است.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی صایین قلعه استان زنجان تصریح کرد: خوشبختانه امروز افراد شاخصی در این راه حرکت می‌کنند که شاخص‌ترین آن‌ها مقام معظم رهبری است، از این‌رو، بهترین ضمانت استمرار این راه توام با عزت و اقتدار و سعادت دنیوی و اخروی، گوش جان سپردن به رهنمودها و راهبردهای ایشان است.

رضایی اضافه کرد: مکتب سیدالشهدا (ع) به عنوان مؤلفه وحدت‌بخش در اقوام و مذاهب، مقابله با ظلم، استکبار، حفظ کرامت انسانی، حریت انسان، و دفاع از مظلوم از ارزش‌هایی است که در بین تمام انسان‌ها فارغ از هر قوم و مذهبی، مورد اجماع و پذیرش همگانی است.

وی ابراز کرد: قیام امام حسین(ع) و مکتب او، بر مبنای ارزش‌های انسانی است که ذاتاً" وحدت‌آفرین و انسجام‌بخش هستند، امروز وظیفه رسانه و افراد تأثیرگذار در جامعه است که بر اساس جهاد تبیین، این مؤلفه‌های وحدت‌بخش را برای تمام مذاهب و اقوام به نحو شایسته تبیین کنند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی صایین قلعه استان زنجان عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌های تحقق تبیین مؤلفه وحدت‌بخش مکتب عاشورا خط اربعین و پیاده‌روی اربعین است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر