logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۱۳۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

پیام عاشورا، تلاش برای تداوم اسلام و ایستادگی در برابر ظالم است

پیام-عاشورا،-تلاش-برای-تداوم-اسلام-و-ایستادگی-در-برابر-ظالم-است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امام حسین(ع) برای ماندگاری دین مبین اسلام و سنت پیغمبر(ص) و اقتدار اسلام قیام کردند گفت: پیام عاشورا، تلاش برای تداوم اسلام و ایستادگی در برابر ظالم است.

حجت‌الاسلام علی ناصر در گفتگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه مادران مسلمان باید در راستای حفظ و حراست از دین مبین اسلام فرزندانشان را بنا بر اصول اسلامی و سبک زندگی اسلامی تربیت کنند اظهار کرد: امروز رشد فرهنگی عاشورا و سبک زندگی ائمه اطهار و پیغمبر اسلام(ص) در برابر دشمنان بیش از هر زمانی نیاز است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: یکی از مواردی که همیشه دشمن دین مبین اسلام از آن واهمه داشتند وحدت بیت امت مسلمان بود لذا همیشه با نقشه‌ها و فتنه‌های متعدد و خرج هزینه‌های بی‌شمار سعی در عدم ایجاد این وحدت بوده و هستند و این منش خصمانه ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: این عدم وحدت و اختلاف بین مسلمانان بعد از رحلت نبی مکرم اسلام افزایش یافت و تا شهادت امام حسین(ع) و یاران وفادارش ادامه داشت.

حجت‌الاسلام ناصر افزود: پس از واقعه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) ورق برگشت و خون سیدالشهدا(ع) چشم آزادیخواهان و عدالت‌طلبان را بیدار کرد و آنها را از غفلت و نادانی آگاه ساخت و دشمنان هم به این مطلب کاملا آگاه بودند و از همان شهادت حضرت و یارانش سعی در خاموش کردن نور هدایت امام حسین(علیه السلام) و قیام عاشورایی حضرت بودند.

وی تاکید کرد: ماجرای امام حسین(ع) به حقیقت موتور حرکت مرادی آزادی خواه و عزت‌مدار بوده و تاریخ نشان داده که برای تشکیل حکومت اسلامی و برقراری عدالت چه مردان و زنان آزاده‌ای با نگاه به قیام اباعبدالله الحسین(ع) جان خود را فدا کرده و در مقابل حکام و دولت‌های ظالم ایستادگی کرده و در برهه‌هایی از تاریخ همین مسئله نهضت عاشورا عامل وحدت بین آنها شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در کشور ایران اسلامی بنا شد که رهبر این قیام، این انقلاب را به تأسی و الگوبرداری از مکتب رسول الله و قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در صحرای کربلا و عاشورای سال ۶۱ می‌داند.

حجت‌الاسلام ناصر تصریح کرد: انقلابی که دشمنان به موقع شناختند و از همان اول سعی در ضربه زدن و از بین بردن آن داشتند ولی نگاه عاشورایی امام‌ خمینی(ره) مردم ایران اسلامی را بیدار کرد و در سال ۵۷ به نتیجه رسید و حکومت یزیدی پهلوی به خاک سیاه نشست و از همان روز انقلابها و قیام‌هایی که در خیلی از کشورها حتی غیر مسلمان‌ها برای مقابله به طالمین و استعمار گران دنیا ایجاد شد.

وی عنوان کرد: به تأسی از حکومت انقلاب اسلامی ایران بود که به آنها این باور را داد که با ایمان راسخ و با هدف مبارزه با ظلم حتی اگر دست خالی باشی می‌توان کاخ ظلم را در هم شکست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: امام راحل که فرمود عاشورا و محرم و سفر اسلام را زنده نگه داشته امروز ما برافراشته شدن پرچم امام حسین علیه السلام را منحصر در ایران و چند کشور شیعی و مسلمان نمی‌بینیم و امروزه در قلب کشورهای اروپایی و آسیایی و اقصی نقاط عالم این علم را می‌بینیم علمی که محور وحدت بین مسلمانان و همه آزادیخواهان شده است.

حجت الاسلام ناصر افزود: امروزه اگر در میدان عمل و با چشم ظاهر‌بین هم نگاه کنیم اربعین نمونه بارز این وحدت و همبستگی میان امت اسلام و سایر ادیان و مذاهب است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر