logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۱۳۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه استان زنجان:

واقعه عاشورا انقلابی بود که نتایج آن تا به امروز باقی است

واقعه-عاشورا-انقلابی-بود-که-نتایج-آن-تا-به-امروز-باقی-است
امام جمعه استان زنجان با بیان اینکه دشمن دیروز با ایجاد اغتشاش کاری از پیش نبرد و این با حربه جدیدی در پیش گرفته است گفت: عاشورا یک روز نبود، بلکه یک انقلاب بود که نتایج آن تاکنون باقی است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام علی خاتمی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه در بعضی مواقع افراد بی‌توجه برای گرم شدن مجالس و جلب مخاطب شبهه ایجاد می‌کنند اظهار کرد: آنها نمی‌دانند این عزا کهنه نمی‌شود و ما تا ابد عزادار سیدالشهدا (ع) خواهیم بود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: دشمن دیروز با ایجاد اغتشاش کاری از پیش نبرد و این با حربه جدیدی در پیش گرفته و با علم کردن اینکه سیاه نمی‌پوشیم سعی در کمرنگ کردن عزای امام حسین(ع) دارد، اما غافل از این است که با این فتنه کاری از پیش نخواهد برد.

حجت الاسلام خاتمی ابراز کرد: اقامه هفتگی نماز جمعه موجب ناراحتی دشمنان می‌شود و نفاق بالاترین دشمن جامعه دینی است و صفوف نماز جمعه در مقابله با نفاق است.

وی گفت: برخی عبادات فردی است، ولی برخی عبادات جمعی است که اگر با جماعت خوانده شود دریاست و نمونه آن حج است.

امام جمعه زنجان تاکید کرد: در روزهای گذشته کشور سوئد به بهانه آزادی بیان اجازه داد که در مقابل چشمان دنیا قرآن را بسوزانند و این حرکت آنها توهین به قرآن توهین به همه کتب اسلامی و آسمانی است و دشمن بداند که این واقعه موجب اتحاد بیشتر بین مسلمانان شده است.

حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: توهین به مقدسات مسلمانان، توهین به مقدسات همه ادیان بوده چون اسلام خلاصه شده همه ادیان است‌.

وی افزود: جلسات عزای امام حسین (ع) سازنده است و زمانی که در خانه‌ای عزای ایشان برپا شود برکت به خانه می‌آید.

امام جمعه زنجان عنوان کرد: : چرا وقتی هزینه‌ای برای سفرهای ترکیه خرج می‌شود صدای کسی در نمی‌آید؟ ولی وقتی نذری‌های باشکوه در عزاداری برای امام حسین (ع) هزینه شود یک عده اعتراض می‌کنند که این پول را به فقرا بدهید، مگر نه اینکه از این خاندان هم فقرا و هم دردمندان بهره‌مند می‌شوند.

حجت الاسلام خاتمی ابراز کرد: با گرامیداشت ۵ مردادماه سالروز عملیات مرصاد و این روز را  یادآور رشادت فرزندان ایران دانست که برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور، باشکوه ترین صحنه‌های حماسه و ایثار را در تنگه مرصاد خلق کرده و برای چندمین مرتبه حقانیت و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در نزد جهانیان به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : موسوی ] [ ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰ ]
داداش خود ایرانی ها ۸۰ میلیونن، بعد تو خبر نوشته اهانت به دو میلیون مسلمان؟
فرم ارسال نظر