logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۱
[ شناسه خبر : ۳۱۳۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر‌کل سازمان صنعت و معدن و تجارت استان زنجان مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری هنگفت زنجانی‌ها در حوزه معدن در ترکیه

سرمایه‌گذاری-هنگفت-زنجانی‌ها-در-حوزه-معدن-در-ترکیه
مدیر‌کل سازمان صنعت و معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران زنجان در حوزه معدن در ترکیه سرمایه‌گذاری هنگفت کرده‌اند گفت: کشور ترکیه به لحاط مراودات اقتصادی برای استان زنجان بسیار است.

به گزارش موج رسا; مجید گلشنی امروز ۲۸ تیرماه در جلسه مدیران اقتصادی استان زنجان که با حضور سفیر ترکیه برگزار شد اظهار داشت: استان زنجان ۱۲۵۰ فقره پروانه‌بهره برداری صنعتی با ۵۰ هزار نفر اشتغال دارد، در بحث معدن نیز ۴۴۷ فقره با ۳۲ ماده معدنی در استان وجود دارد که منحصر به فرد است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در بحث حوزه اصناف نیز تعداد ۹۴ اتحادیه با بیش از ۴۳ هزار پروانه کسب در استان وجود دارد.

مدیر‌کل سازمان صنعت و معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه این استان جز ۱۰ استان‌ برتر در زمینه‌های اعلام شده است گفت: سالانه ۵۰ هزار متر مربع فرش دست بافت در استان با فعالیت ۶۰ هزار نفر به صورت دائم و ۳۰ هزار نفر که به صورت موقت فعالیت دارند تولید می‌شود‌.

وی با اشاره به اینکه زنجیره‌های تامین و تولید در استان زنجان متنوع است گفت: بیشتر زنجیره‌ها مثل کاغذ، شوینده، سیم و کابل در استان تشکیل شده است.

گلشنی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری در استان دو برابر تعداد سرمایه گذاری است یاداور شد: زنجان سرمایه‌گذاری دولتی در استان ندارد اما در سایر استان‌ها سرمایه‌گذاری بخش دولتی وجود دارد با این شرایط کل سرمایه‌گذاری‌ها در زنجان شرکتی است و تنها سرب و روی به صورت دولتی است.

وی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از صادرات استان زنجان برای ترکیه است و ۶۷ درصد واردات هم از ترکیه انجام می‌شود گفت: بنابراین ترکیه برای استان زنجان بسیار مهم است. 

مدیرکل سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته ۵۸۰ میلیون دلار صادرات از استان انجام گرفت گفت: رویکرد این است تا بتوانیم صادرات به ترکیه را تغییر دهیم. به عبارتی می‌خواهیم از پایه صادرات انرژی را تغییر دهیم.  

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد صادرات استان ریلی و زمینی است یاداور شد: بنابراین استان آذربایجان غربی در این راستا برای زنجان به دلیل همین صادرات ریلی مهم و اثر گذار است.   

گلشنی با اشاره به اینکه استان زنجان دفتر تجاری در ترکیه نمی‌خواهد بلکه مرکز لجستیک در ترکیه درخواست دارد گفت: چرا که زیر ساخت‌ها در مرز‌ها بسیار ضعیف است، اتاق مشترک زنجان و ترکیه سال‌ها است غیر فعال شده بنابراین تقاضای فعال شدن اتاق مشترک را داریم.

مدیرکل سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر تشکیل میز ترکیه و اتاق مشترک که باید به صورت جدی دنبال شود گفت: برخلاف ترکیه که در آن زیرساخت‌ها برای صادرات آماده است اما مرز‌های ما به صورت مسافری و گردشگری کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه در خصوص شهرک سرمایه‌گذاران ترک تا سال ۹۸ خوب کار شده بود گفت: اما این موضوع با کرونا کاملا منتفی شد.

گلشنی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران زنجان در حوزه معدن در ترکیه سرمایه‌گذاری هنگفت کرده‌اند یادآور شد: حداقل در هر استان ترکیه یک سرمایه‌گذار زنجانی وجود دارد.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر