logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۱۲۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان:

۶۵ درصد صادرات استان زنجان به کشور ترکیه است

-۶۵-درصد-صادرات-استان-زنجان-به-کشور-ترکیه-است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: استان زنجان بیشترین ارتباط تجاری خود را با کشور ترکیه به لحاظ حجم صادرات و واردات در سال گذشته داشته است، به طوری که بیش از ۶۵ درصد صادرات استان زنجان به ترکیه و ۶۷ درصد واردات نیز از ترکیه انجام شده است.

به گزارش موج رسا; حسین محمدی امروز ۲۸ تیرماه در جلسه مدیران اقتصادی استان که با حضور سفیر ایران در ترکیه برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت جانسوز امام حسین(ع) و یاران با وفایش اظهار داشت: استان زنجان بیشترین ارتباط تجاری خود را با کشور ترکیه به لحاظ حجم صادرات و واردات در سال گذشته داشته است، به طوری که بیش از ۶۵ درصد صادرات استان زنجان به ترکیه و ۶۷ درصد واردات از ترکیه انجام شده است، در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ نیز همین نسبت وجود دارد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه بیشترین حجم تجارت استان زنجان با ترکیه است افزود: مشخصا همین روال برای کل کشور نیز صدق می‌کند. با این وجود ترکیه بعد از چین و عراق سومین کشور در رابطه اقتصادی با ایران است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان بیان کرد: معاملات با ترکیه نزدیک به سال‌های اخیر نیست و تعاملات اقتصادی و مذهبی و فرهنگی بیش از ۴۰۰ سال هست که وجود دارد و این امر در استان زنجان نیز به همین روال است. 

وی با اشاره به اینکه ما ترکیه را به عنوان یک پل ارتباطی با کشورهای اروپایی می‌بینیم گفت: ایران نیز پل ارتباطی ترکیه با شبه قاره و هند است لذا هر دو کشور برای همدیگر مهم هستند.

محمدی با اشاره به اینکه لذا هدف‌گذاری اقتصادی و تعاملات اقتصادی با ترکیه برای ۱۴۰۲ کاملا مشخص است اذعان کرد: این هدف‌گذاری جهش قابل توجهی هم به لحاظ صادرات و واردات خلاصه و سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی بیان کرد: ما تعاملات را در صادرات و واردات خلاصه نمی‌کنیم به طوری که عمدتا تعاملات تجاری پیش زمینه شروع سرمایه‌گذاری خواهد شد، بنابراین طبق هدف‌گذاری انجام شده از سرمایه‌گذاران کشور ترکیه در استان استفاده خواهیم کرد تا علاوه بر منتقل شدن تکنولوژی در زمینه سرمایه‌گذاری خدمات نوین و تولید محصولات خدمات نوین هم از ظرفیت ترکیه استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در بخشی دیگر اذعان کرد: یکی از ضعف‌هایی که در بحث صادرات محصولات کشاورزی وجود داشت بحث لجستیک و حمل و نقل است که سبب شده تا رقم صادرات به کشور‌های همسایه قابل توجه نباشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر