logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۱۲۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در گفتگو با موج رسا:

امر به معروف و نهي از منكر جامعه را از مرگ حتمی نجات می‌دهد

امر-به-معروف-و-نهي-از-منكر-جامعه-را-از-مرگ-حتمی-نجات-می‌دهد-
ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر گفت: اگر در جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر انجام نشود و کسی در مقابل آن احساس مسئولیت نکند دین تضعیف می‌شود و مرگ جامعه حتمی است.

سیاوش طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه تبیین و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در حفظ ارزش‌های اسلامی در جامعه و افرادی که امر به معروف را در جامعه به درستی تبیین نشده است اظهار کرد: عدم توجیح درباره امر به معروف و نهی از منکر در جامعه منجر به دور شدن مردم از این فریضه الهی شده‌ و این باعث می‌شود که تنفری در جامعه شکل بگیرد که مردم از اسلام دورشود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: تبیین معروف‌ها و منکرها از دیدگاه اسلام و نگاه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و این دو ازنظر اسلام والاترین و شریفترین واجبات هستند، و به وسیلۀ این دو واجب، دیگر واجبات بر پا می‌شود.

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر عنوان کرد: امام خمینی (ره) بزرگترین امر به معروف بعد از امامان معصوم (ع) در تمام طول تاریخ اسلام است.

طاهری گفت: همسو با این دیدگاه است که امام خامنه‌ای هم حفظ نظام جمهوری اسلامی را بزرگترین معروف و تضعیف آن را بزرگترین منکر نامیده‌اند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه بزرگ قرآنی و از دو واجب مهم اجتماعی است  عقل، فطرت، قرآن و عترت، افراد جامعه را در برابر ارزش‌ها و ضدارزش‌ها مسئول می‌دانند و سکوت و بی تفاوتی افراد را نسبت به کارهای نادرست دیگران مذموم می‌شمرند و مردم را به حمایت از معروف و مقابله با منکر ترغیب و تشویق می‌کنند.

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر افزود: هدف اصلی عاشورا و بهای خون حضرت سید الشهداء(ع) اسارت خانواده، و یاران با وفای آن حضرت هر سال دهه اول محرم الحرام به منظور یاد آوری اصلی‌ترین هدف جهاد الهی حضرت سیدالشهدا (ع) یعنی احیای سنت جدشان رسول اکرم، با عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری گردیده اگر در جامعه اسلامی فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر اجرا نشود و کسی در قبال آن احساس تکلیف نکند، دین تضعیف خواهد شد و مرگ آن جامعه حتمی است.

طاهری عنوان کرد: بر همین اساس است که پیروان فرهنگ عاشورا، با الهام از این حماسه، پیوسته نبض پر حرکت جامعه نسبت به جریان امور و وضعیت فرهنگی و سیاسی حساس  هستند و با حضور دائم در میدان امر به معروف و نهی از منکر، عرصه را بر فساد آفرینان تنگ می‌سازند، چون می‌دانند که سکوت و عقب نشینی از این جبهه گستاخی و پیشروی دشمنان حق و فساد گستران در جامعه را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر