logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۱۰۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول طلاب حوزه برادران استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

دعای عرفه امام حسین علیه‌السلام اوج محبت به خداوند است

دعای-عرفه-امام-حسین-علیه‌السلام-اوج-محبت-به-خداوند-است-
مسئول طلاب حوزه برادران استان زنجان با بیان اینکه امام حسین(ع) همه هستی خود را برای خدا و در راه خدا قرار داد گفت: دعای عرفه امام حسین علیه‌السلام اوج محبت به خداوند است.

به گزارش موج رسا; ابراهیم نصیری مسئول بسیج طلاب حوزه برادران استان زنجان اظهار کرد: گاهی نعمت‌های الهی در غباری از غفلت قرار می‌گیرند و حالت ناشکری و طلبکاری از خداوند متعال به انسان دست می‌دهد که در اینجا اهمیت  الگو گیری از ائمه در زندگی کاملا مشخص است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: به فرموده امام علی علیه‌السلام، هدف از بعثت انبیای الهی این بود که مردم را به یاد نعمت‌های فراموش شده بیندازند و به آنها یاد و نام خدا را در همه حال یاد آوری کنند.

مسئول طلاب حوزه برادران استان عنوان کرد: امام حسین علیه‌السلام در دعای عرفه می‌فرمایند: «لَمْ تُخْرِجْنِی لِرَأْفَتِکَ بِی وَ لُطْفِکَ لِی [بِی] وَ إِحْسَانِکَ إِلَیَّ فِی دَوْلَةِ أَئِمَّةِ الْکُفْرِ الَّذِینَ نَقَضُوا عَهْدَکَ وَ کَذَّبُوا رُسُلَکَ؛ از باب رأفت و لطف و احسانی که به من داشتی،" مرا در حکومت پیشوایان کفر، آنان که پیمانت را شکستند، و پیامبرانت را تکذیب کردند، به دنیا نیاوردی"؛ این فراز از دعا برای دوران ما هم صدق می‌کند و ما باید خداوند منان را برای این نعمت شاکر باشیم که این دوران در سایه رهبری حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب آیت‌الله‌العظمی خامنه ای مدظله العالی بوده و هستیم.

نصیری تصریح کرد: دعای عرفه، اوج محبت به خداوند است و یکی از بزرگترین فرازهای این دعای ارزشمند درباره یاد کردن نعمت‌ها بوده و امام حسین علیه‌السلام به بیان نعمت‌هایی که خداوند عنایت فرموده می‌پردازند.

وی اذعان کرد: گریه و سینه زدن برای امام حسین علیه السلام، آن گونه که این فردا فرقه گرا ادعا می کند، خرافه نیست، امام حسین (علیه السلام) گذشته، حال و آینده است و امت اسلام با امام حسین (علیه السلام) باقی است و عشق به امام حسین (ع) حد و مرز ندارد.

مسئول طلاب حوزه برادران استان ابراز کرد: در ارتباط خدا و امام حسین (ع) که الگو مناسبی برای جوانان است امام حسین (ع) نه در عصر حاضر برای کل تاریخ بشریت الگوی مناسب و درس است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر