logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۱۲۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

امکان استفاده متقاضیان نوسازی واحد‌های مسکونی در بافت فرسوده از تسهیلات نهضت ملی مسکن

امکان-استفاده-متقاضیان-نوسازی-واحد‌های-مسکونی-در-بافت-فرسوده-از-تسهیلات-نهضت-ملی-مسکن
معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد ملی بازآفرینی کشور گفت: ۳۰ درصد جمعیت شهری در بافت‌های فرسوده ساکن هستند، با این شرایط متقاضیان برای نوسازی واحد‌های مسکونی فرسوده می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

به گزارش موج رسا; محمد آئینی امروز 24 تیرماه در حاشیه جلسه ستاد بازآفرینی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع در سطح کشور قریب به ۲۰ درصد از سطح شهر‌ها، بالغ بر ۱۶۷ هزار هکتار به عنوان بافت‌هایی شناسایی شده که نیازمند نو‌سازی و مقاوم‌سازی در قالب بافت فرسوده، تاریخی و یا سکونتگاه‌های غیر رسمی حاشیه‌ای است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ۳۰ درصد جمعیت شهری در این محدوده‌ها ساکن هستند بنابراین نگاه دولت سیزدهم شتاب‌بخشی به نوسازی مسکن در این بافت‌ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رئیس جمهور در جلسه اخیر شورای مسکن تاکید ویژه بر موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده داشتند و بر مهم بودن موضوع نیز، نگاه ویژه دارند. بنابراین باید نوسازی بافت‌های فرسوده با قوت ادامه یابد و فرمانداران و شهرداران باید کمک ویژه بر این موضوع مهم داشته باشند

وی اذعان کرد: خوشبختانه از ابتدای دولت سیزدهم به این امر توجه ویژه شده و راهبرد را بر مردمی‌سازی گذاشته‌اند یعنی در این بافت‌ها خود مردم که در این مناطق ساکن هستند و به ویژه سازندگان محلی تشویق شوند تا به طرق مختلف در کنار همدیگر قرار گیرد تا تدون و تشویق که تعریف شده و عمدتا مصوبات قانونی است برای این افراد اعمال شود.

 آئینی خاطر‌نشان کرد: عملیات نوسازی حدود ۱۳۸ هزارو ۷۰۰ واحد مسکن در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شده و در دست اجرا است. 

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ قریب به ۱۵ درصد رشد صدور پروانه را در سطح کشور داشته‌ایم و انتظار داریم در سال ۱۴۰۲ شاهد جهش در صدور پروانه و نوسازی بافت فرسوده باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کسانی که قصد دارند در بافت‌های فرسوده نسبت به نوسازی مسکن‌های خود اقدام کنند می‌توانند از تمام تسهیلات و حمایت‌های نهضت ملی با شرایط ویژه یا تسهیلات ویژه نوسازی استفاده کنند.

وی ادامه داد: در کنار این یک تسهیلات دیگر نیز برای اسکان موقت پیش‌بینی شده است که در دوران نوسازی ساکنان بتوانند برای خود مسکن اجاره کنند، دولت در قالب وام قرض‌الحسنه شرکت بازافرینی ایران که در تفاهم‌نامه با صندوق کارافرینی امید تعریف کرده است. که سقف تسهیلات با افزایش دو برابری در تهران به ۱۲۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها به ۹۰ میلیون تومان رسید.که با بازپرداخت ۳۶ ماهه خواهد بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر