logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۱۲۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

دشمنان انقلاب کانون خانواده‌‌ها را نشانه گرفته است

دشمنان-انقلاب-کانون-خانواده‌‌ها-را-نشانه-گرفته-است
امام جمعه زنجان با بیان اینکه ازدواج و تشکیل خانواده منجر به آرامش خاطر در زندگی می‌شود گفت: دشمنان انقلاب کانون خانواده‌ها را نشانه گرفته است.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام علی خاتمی ظهر امروز ۲۳ تیرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، ضمن دعوت همگان به تقوا، اظهار کرد: اولاد با ارزش‌ترین دارایی والدین هستند و  احترام به والدین از واجبات است و همواره باید از تجربه‌های والدین بهره برد و احترام موی سفید آنها را نگه داشت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: درجات علمی در جایگاه خود با ارزش است اما جوانان باید از تجربیات دیگران خصوصا افرادی که پا به سن گذاشته‌اند استفاده کنند.

حجت الاسلام خاتمی عنوان کرد: ازدواج و تشکیل خانواده اول خدا را خوشحال می‌کند و سپس آرامش خاطر را فراهم می‌آورد و  کانون اصلی که توسط دشمن نشانه گرفته شده،  کانون خانواده است و باید از عزت، سربلندی و تحکیم آن حفاظت کرد.

 وی ادامه داد: تحکیم خانواده مسئله‌ای است که بسیار حائز اهمیت است و همواره باید به آن توجه داشت.

امام جمعه زنجان تاکید کرد: سازمان بهزیستی کشور، به موجب لایحه قانونی سال ۱۳۵۹ در جهت تحقق مفاد اصول ۳، ٢١ و ٢۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در زمینه تحقق عدالت اجتماعی تشکیل شده و به همین مناسبت ۲۵ تیرماه هر سال در کشور ایران " روز بهزیستی و روز تأمین اجتماعی " نامگذاری شده است.

حجت الاسلام خاتمی گفت: بیش از ۵۳ درصد جمعیت تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.

وی اضافه کرد: بهزیستی، سازمانی فرهنگی، اجتماعی و امدادی است که به منظور گسترش رحمت الهی در جامعه و حفظ ارزش‌ها و کرامات والای انسانی، مجموعه خدماتی را ارائه می‌دهد.

امام جمعه زنجان ابراز کرد: سازمان بهزیستی برای کمک به قشرهای محروم و انسان‌هایی که بنا به دلایل محیطی، اجتماعی، اقتصادی و ارثی و نیز داشتن مشکلات جسمی، روانی، عاطفی، گرفتار مشکلات و دچار عدم تعادل شده‌اند، تأسیس شده است و اقدامات آنها شایسته تقدیر است.

حجت الاسلام خاتمی تصریح کرد: ۲۶ تیر ماه سالروز تشکیل شورای نگهبان است و شورای نگهبان شورایی متشکل از شش فقیه و شش حقوقدان که وظیفه تطبیق قوانین با قانون اساسی و شرع، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات و همه‌پرسی را برعهده دارد و یکی از مهمترین نهادهای جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام خاتمی افزود: ۲۷ تیر سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ است، متذکر شد که هشت سال دفاع مقدس امتحان الهی است و استان زنجان در این آزمون ۳۵۳۵ هزار شهید تقدیم کرده است.

وی اضافه کرد: نهضت عزاداری سیدالشهدا نزدیک است و باید آنطور که شایسته است مراسمات مربوطه برگزار شوند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر