logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۱۰۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان قیدار در گفتگو با موج‌رسا:

جامعه اسلامی بدون رهبرو پیشوا به سر انجام نمی‌رسد

جامعه-اسلامی-بدون-رهبرو-پیشوا-به-سر-انجام-نمی‌رسد
مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان قیدار با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) به فرمان خداوند متعال در چنین روزی خرقه امامت و ولایت را بر دوش حضرت علی (ع) نهاده است گفت: جامعه اسلامی بدون رهبرو پیشوا به سر انجام نمی‌رسد.

زهرا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه فرهنگ توجه به امامت و ولایت امروز مسأله مهمی است که باید بیشتر به ان پرداخته شود تا با ترویج معارف علوی در جامعه، بخشی از گرفتاری‌ها و مشکلات کنونی در جامعه درمان شود اظهار کرد: همه مردم به نحوی در اجرایی شدن این امر در جامعه سهیم هستند.

بیشتر بخوانید

 وی افزود: به تعبیر قرآن کریم، در این روز دین خدا کامل و نعمت خدا تمام شد و به آخر رسید و رضایت پروردگار که اسلام دین امت اسلام باشد به دست آمد.

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان قیدار عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود تمام زن‌ها و مردان با امام علی (ع) بیعت کنند و این بیعت به نحو خاص بود.

خلیلی افزود: واقعه مهم و تاریخی غدیرخم نشان می‌دهد که جامعه اسلامی بدون رهبر هرگز به سرانجام مطلوب نمی‌رسد.

وی تاکید کرد: مسئله غدیر و تعیین امامت امیرالمومنین علی(ع) بعنوان ولی امت اسلامی از سوی پیامبر اکرم (ص) یک حادثه و رویداد تاریخی می‌باشد که به جهانیان شناخته شده و در حقیقت نبی مکرم اسلام (ص) در امر مدیریت جامعه اسلامی جز انسان‌های برتر است.

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان قیدار تصریح کرد: بر این اساس مدیریت جامعه بشری از نظر دین اسلام اهمیت بسیار مهم و بر جسته‌ای دارد چرا که هدف از خلقت انسان زمانی محقق می‌شود که به خواسته‌ها و نیازهای اجتماعی و سیاسی او نیز رسیدگی شده و نسبت به آن واکنش نشان داده شود.

خلیلی اضافه کرد: همانگونه که پیامبر اکرم (ص) با حکومت اسلامی خود این مسئله را به اثبات رسانید با توجه به ویژگی‌های امیرالمومنین علی (ع) از جمله علم، تقوا و رهبری شجاع می‌توان به این نتیجه رسید که پیامبر اسلام (ص) بعنوان پیام آور خدا با ویژگی‌های منحصر به فرد است و الگویی کامل برای مدیریت و زمامداری حکومت یک حاکم در جامعه بشری به شمار می‌رود.

وی گفت: برای پیشبرد جامعه انسانی بر اساس تمام ویژگی‌ها درعالم آفرینش کامل‌ترین الگو برای اداره جهان در غدیر خم با معرفی پیامیر اکرم (ص) محقق و مشخص شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان قیدار تاکید کرد: در واقع می‌توان گفت غدیر نشانگر برنامه‌ریزی دقیق خدا برای هدایت جامعه بشری است که اجرای این برنامه برای بشریت با حکومت جهانی منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) محقق خواهد شد و پیش زمینه محقق شدن این امر زیر سایه حاکمیت آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر