logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۱۱۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر عامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

۴۰ درصد شبکه آبرسانی زنجان فرسوده است

۴۰-درصد-شبکه-آبرسانی-زنجان-فرسوده-است
مدیر عامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان گفت: ۴۰ درصد شبکه آبرسانی زنجان فرسوده بوده و نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

علی‌رضا جز قاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: ‌با توجه به افزایش دما و مصرف بالای آب شرب، ذخایر آب استان زنجان وضعیت مطلوبی ندارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: برای اینکه مانع از قطعی آب شویم باید صرفه جویی در مصرف آب انجام شود و از شست‌و‌شوی حیاط، خودرو، آبیاری درختان با آب شرب خودداری شود.

مدیر عامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد شبکه آبرسانی شهری زنجان فرسوده بوده است و گاها سبب هدررفت آب می شود گفت: برای اصلاح و بازسازی آن نیاز به اعتبارات بالایی است که اعتبار اختصاصی به این موضوع در دو سال گذشته عدد ناچیزی بوده است.

وی بیان کرد: عمده مشکل شبکه فرسوده زنجان در بافت مرکزی شهر است که سعی شده در این محل‌ها اصلاح و بازسازی انجام شود.

مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه سامانه ۱۲۲ به صورت شبانه‌روزی تماس‌های مردمی در حوزه حوادث را دریافت می‌کند، اضافه کرد: به محض اطلاع از شکستگی و آسیب به خطوط لوله به موضوع رسیدگی می‌شود اما به دلیل ترافیک و مصرف خانوار برنامه‌ریزی لازم برای آن انجام می‌شود تا شهروندان در این مسیر دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به تفاوت آب با سایر حامل‌های انرژی به دلیل عدم امکان تولید اضافه کرد: سال‌ها است که با خشکسالی مواجه هستیم البته امسال بارندگی بهتر بود اما همچنان نسبت به میانگین بلند مدت ۷.۵ درصد کاهش بارندگی را داشته و رژیم بارندگی نیز از برف به باران تغییر یافته و همچنین شاهد بارش‌های پراکنده در شهرستان‌های مختلف زنجان هستیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر