logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۱۱۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دهیار روستای چشمه‌بار در گفتگو با موج رسا:

مردم روستای چشمه‌بار در روز فقط نیم ساعت آب دارند

مردم-روستای-چشمه‌بار-در-روز-فقط-نیم-ساعت-آب-دارند-
دهیار روستای چشمه‌بار با بیان اینکه این روستا طبق آمار خانه بهداشت ۳۳۹ نفر جمعیت دارد، گفت: به دلیل ناقص بودن سیستم آب‌رسانی فقط به نیم ساعت آب دسترسی دارند.

موسی محمدی در گفت‌و‌گو با موج رسا موج رسا; اظهار کرد: روستای چشمه بار از سال ١٣٩٠ به مدت ۱۲ سال است که با مشکل آب شرب مواجه است، در سه سال اخیر این مشکلات تشدید شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه آب روستا از پنج چشمه بالای کوه تأمین می‌شود، گفت: لایروبی چشمه‌ توسط دهیاری روستا صورت گرفته است و آب به منبع منتقل می‌شود و در دسترس روستاییان قرار می‌گیرد و اکنون مردم روستا در روز فقط به نیم ساعت آب دسترسی دارند.

محمدی با بیان اینکه حدود یک سال قبل با حضور مسئولین شهرستان در روستا با عنوان دهگردشی با درخواست اهالی و قول مساعدت فرماندار محترم ، پروژه کلید خورد، گفت: با جمع‌آوری پول از خیرین حفر چاه به عمق ۲۵ متر عمودی و ۶۰ متر بال چاه انجام گرفته است.

وی تصریح کرد ۵۵۰ متر کانال توسط گروه جهادی شهریاری که متعلق به بخشداری ابهر است حفاری شده است‌. 

محمدی با بیان اینکه اداره آب شهرستان ابهر در خصوص این پروژه ۴۰۰ متر لوله و ۱۵۰ متر نیز توسط یک خیر توسط بخشداری در اختیار دهیاری قرار گرفت، گفت: لوله‌گذاری‌ها در کانال‌های حفر شده توسط گروه جهادی بخشداری به مدت یک روز و دو روز نیز حفاری مسیر انجام گرفت و ۱۲۰ میلیون تومان توسط اهالی روستا خودیاری پول نقد جمع شده و هزینه شد، حدود ۱۰۰ نفر روز کارگری و سایر خدمات ازقبیل پرکردن کانال‌ها واتصال لوله‌ها، توسط اهالی انجام گرفت.

وی با بیان اینکه در چاه ٨٠ متر مکعب آب سرگردان وجود دارد اما به دلیل نداشتن پمپ و مقداری کابل برق این پروژه ناقص مانده است و به ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد علاوه بر این موارد از خیرین روستا هزینه خرید کنتور سه فاز و احداث ایستگاه چاه(موتورخانه) را تقبل کرده است. 

دهیار چشمه‌بار عنوان کرد: اداره آب اعلام کرده است روستای چشمه بار جز محدوده کاری این اداره نیست و فرمانداری هم نمی‌تواند در این خصوص اعتباری به این موضوع اختصاص دهد.

وی افزود: این روستا که نسبت به جمعیت، چندصد رأس دام و بیشترین تولیدات گندم و جو را به‌ صورت دیم دارد که تولید دیم مورد تاکید مقام معظم رهبری است وبه اقتصاد کشور کمک می‌کند. 

دهیار چشمه بار تصریح کرد:متأسفانه به دلیل بحران کم آبی و حل نشدن مشکل آب شرب، مهاجرت مردم روستا به شهر را شاهد خواهیم بود.

محمدی تصریح کرد: از مسئولان شهرستانی به ویژه فرماندار و بخشدار محترم و تمام خیرین نیکوکار تشکر می‌کنین ولی مسئولین محترم شهرستان، پیگیری های مکرر و روزانه مردم و دهیار را جدی بگیرند و به تکمیل کار سرعت بیشتری بدهند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر