logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۱۱۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا مطرح کرد:

زیرساخت‌های صادرات زیتون و روغن زیتون از استان فراهم نیست

زیرساخت‌های-صادرات-زیتون-و-روغن-زیتون-از-استان-فراهم-نیست-
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: سال گذشته سال پر باری برای محصول زیتون بود و توجهات به بحث صادرات جلب شد و بازاریابی‌های اولیه نیز انجام شد اما تکنولوژی و زیر ساخت مورد استفاده در بحث زیتون و استحصال روغن آن به‌روز نیست.

مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: کشور ایران جزو مصرف‌کنندگان زیتون است و عملا محصولی که تولید می‌شود به مصرف خود کشور می‌رسد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در برخی مواقع حتی واردات زیتون نیز به کشور انجام می‌شود چراکه میزان مصرف بالا است و مازاد تولید وجود ندارد که بتوانیم بر روی بازار صادراتی تمرکز نماییم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: سال گذشته سال پر باری برای محصول زیتون بود و توجهات به بحث صادرات جلب شد تا مازاد بر تولید را صادرات نماییم حتی بازاریابی‌های اولیه نیز انجام شد اما از آنجایی که تولید پس از برداشت و مسائل مربوط به استحصال زیتون و تکنولوژی مورد استفاده به‌روز نیست از سویی دیگر در حوزه استحصال روغن زیتون نیز وضعیت در بحث ماشین‌آلات و امکانات به‌روز نیست.

وی بیان کرد: تصمیم بر این بود یک حرکت زیر ساختی انجام شود و یک تعامل با تولیدکنندگان عمده از جمله ترکیه، اسپانیا که جزو تولیدکنندگان اصلی روعن زیتون هستند انجان شود و ارتباطاتی گرفته شود تا بتوان در بحث تکنولوژی و انتقال دانش استحصال زیتون در کشور اقداماتی انجام شود.

رنگرونا ادامه داد: مقدماتی در ابن راستا انجام شده است که در حوزه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی در حال پیگیری بود اما با توجه به اینکه تغییراتی در اتاق بازرگانی داشتیم امیدواریم این روند پیگیری شود و به نتیجه مطلوب و نهایی برسد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر