logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۱۱۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست استاندارد استان زنجان خبر داد:

اجرای طرح اندازه‌گیری نرخ کیفیت ۵۶ قلم کالا در استان زنجان

اجرای-طرح-اندازه‌گیری-نرخ-کیفیت-۵۶-قلم-کالا-در-استان-زنجان-
سرپرست استاندارد استان زنجان از آغاز طرح اندازه‌گیری نرخ کیفیت در ۵۶ قلم کالا در استان زنجان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح کارشناسان آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.

صابر کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص اجرای طرح ملی سنجش نرخ رشد کیفیت کالا در استان و استانداردسازی تجهیزات بازی در مراکز تفریحی و شهربازی‌ها اظهار داشت: در طرح ملی اندازه‌گیری کیفیت استان زنجان اقدام به اندازه‌گیری کیفیت ۵۶ نوع کالا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: از ۵۶ رقم کالا ۵۰ کالا مشمول استاندارد اجباری است و ۶ کالا نیز جزو کالاهای پر اهمیت و با ارزش برای مردم است که مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

سرپرست اداره کل استاندارد زنجان با بیان اینکه طبق بند ۱۸ ماده استاندارد یکی از اصلی‌ترین وظیفه سازمان ملی استاندارد اندازه‌گیری نرخ کیفیت به طور سالانه است گفت: سازمان ملی استاندارد در راستای تحقق این کار اقدامات متفاوتی از جمله اندازه‌گیری کیفیت در آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد و همین‌طور در ازمایشگاه‌های تولیدی مستقر انجام وظیفه می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات این است که مصرف کننده اصلی در خصوص کیفیت کالای مصرفی نظرات خود را ارائه دهد گفت: این طرح کمک کننده به سیاست‌گذاری در حد کلان و کشوری است و برای اینکه مشخص شود یک کالا دارای کیفیت است یا خیر بر اساس معیار‌هایی سنجیده خواهد شد.

کاظمی با بیان اینکه معیار‌های کیفی از قبل موجود است و اینکه آیا این معیار‌ها کافی است یا خیر یکی از اهداف خروجی این طرح خواهد بود یاداور شد: این امکان وجود دارد که معیارهای کیفی استاندارد ملی به نفع مصرف کننده تغییر یابد.

وی بیان کرد: برای این طرح ۵ گام تعریف شده است.

وی اضافه کرد: پرسشگران منتخب اداره کل استاندارد استان با مراجعه به محل سکونت خانوارها به صورت منزل به منزل، با پرسش گویه‌های پرسشنامه طراحی شده از طریق سازمان ملی استاندارد ایران از کیفیت کالای خریداری شده طی چند ماه اخیر، اطلاعات جمع آوری شده را به صورت برخط به سازمان ملی استاندارد ایران ارسال خواهند کرد.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان خاطر‌نشان کرد: استاندارد ایمنی تجهیزات بازی در شهربازی‌ها و مراکز تفریحی و پارک‌ها اجباری است و اداره کل استاندارد استان اقدامات لازم در این خصوص را انجام داده است اما بخشی از ایمنی توسط خود مصرف کننده ایجاد می‌شود و بدون همراهی مردم میسر نیست.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر