logo
امروز : دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۰۸۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

کالا برگ‌های الکترونیکی فعال شده در استان زنجان 2 درصد تراکنش داشته است

کالا-برگ‌های-الکترونیکی-فعال-شده-در-استان-زنجان-2-درصد-تراکنش-داشته-است
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه 1080 پایانه فروش کالا برگ الکترونیکی در استان ثبت شده است گفت: کالا برگ‌های فعال شده 2 درصد تراکنش داشته است.

به گزارش موج رسا; طیب جعفری در روز دوشنبه 29 خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با در نظر گرفتن اجرای کالا برگ الکترونیکی در سطح کشور و پیگیری روند کار در استان اظهار کرد: مشمولان این طرح در گام اول خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در استان زنجان تاکنون بیش از پنج هزار نفر از سرپرستان خانوار از طریق کالا برگ اقدام به خرید داشته و امیدواریم این طرح در استان جا افتاده و 2 درصد تراکنش ثبت شده بیشتر شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان عنوان کرد: از 342 هزار  675 خانوار یارانه‌بگیر در استان زنجان تعداد 123 هزار و 139 خانوار با جمعیت 342 هزارو 675 نفر در سه دهک اول قرار گرفته دارند لازم به ذکر است جمعیت استان زنجان چیزی بالغ بر یک میلیون و 19 هزار و 61 نفر ثبت شده است.

جعفری گفت: استفاده از کالا برگ الکترونیکی در استان اختیاری بوده و افراد م‌یتوانند یک ماه پیش از موعد پرداخت یارانه نقدی با حساب‌های متصل به یارانه اقدام به خرید از 10 قلم کالا را داشته باشند.

وی افزود: 10 قلم کالای اساسی مد نظر عبارتند از مرغ، تخم مرغ، پنیر، ماست، شیر، قند، شکر، ماکارونی، برنج و روغن است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ابراز کرد: ارائه کالا برگ‌های الکترونیکی با توجه به تورم که در سال گذشته اتفاق افتاده است زمینه سازی برای تقویت سبد غذایی خانوارها می‌باشد.

جعفری تاکید کرد: برای افزایش استقبال شهروندان برای خرید از طریق کالا برگ الکترونیکی در گام اول خانوارهای دهک اول تا سوم در صورت خرید اعتباری 320 هزار تومان از 400 هزار تومان به ازای هر نفر 20 درصد معادل 80 هزار تومان به یارانه افراد اضافه خواهد شد.

وی افزود: در خصوص نظارت‌های کافی یا حتی نبود نظارت بر عملکرد تعاونی‌ها به ویژه مسکن تعادی از تعاونی‌های مسکن خیلی از مسکن درباره عملکر برخی تعاونی‌ها در استان باید گفت که بسیاری از تعاونی‌ها در استان هستند و توانسته نیازهای مردم استان را تامین کند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: برخی تعاونی‌های مسکن هم وجود دارند که مشکل ساز شدند که در گذشته عملکرد خوبی داشته و با توجه به مشکلات پیش آمده هیئت مدیره‌های مربوط نتوانستند تدبیر اندیشی به موقع داشته باشند تا اینکه تعاونی‌های مسکن به وضعیت بحران رسیده است اگر نظارت‌های جدی‌تر به وجود می‌آمد شاهد اینگونه مسائل در استان نبودیم.

جعفری گفت: رتبه اشتغال در استان 2 می‌باشد در آمار سال 1400 که منتشر شده است که خروجی این آمار زیرنظر اداره کار نبوده بلکه به مرکز آمار ایران مرتبط است.

وی ادامه داد: شاخص‌های که مد نظر قرار گرفته شده در سال 1400 به لحاظ نرخ مشارکت اقتصادی دارای رتبه اول، به لحاظ نسبت اشتغال دارای رتبه اول، به لحاظ نرخ بیکاری استان زنجان کمترین نرخ، نرخ دوم کشوری را دارا است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر