logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۱۱۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان:

جشنواره کشوری تدریس برتر ویژه دانشجویان معلم به میزبانی زنجان برگزار می‌شود

جشنواره-کشوری-تدریس-برتر-ویژه-دانشجویان-معلم-به-میزبانی-زنجان-برگزار-می‌شود
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از برگزاری جشنواره کشوری تدریس برتر ویژه دانشجویان معلم به میزبانی زنجان خبر داد و گفت: این جشنواره از ۲۴ تا ۲۷ تیرماه در زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا; پرویز انصاری‌راد معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نشست خبری دهمین جشنواره تدریس برتر ویژه دانشجو معلمان با بیان اینکه تغییر روش‌های ارائه تعلیم و تربیت در مدارس باید متفاوت و به روز باشد اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان مرجع صدور صلاحیت حرفه‌ای معلمان در سطح کشور است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان با محوریت تربیت در سطح کشور فعالیت می‌کند و ۹۵ هزار دانشجو معلم برای نسل آینده جامعه تربیت خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: جشنواره تدریس برتر ویژه دانشجویان معلم یکی از برنامه‌های تحولی دانشگاه فرهنگیان می‌باشد که استان زنجان میزبان مرحله کشوری آن است.

انصاری‌راد گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ورود معلمان از دانشگاه فرهنگیان صورت پذیرد و معلمان علاوه بر توانایی علمی – مهارتی  باید توانایی تربیت اعتقادی نیز دارا باشند.

وی گفت: دانش آموزان باید در ابتدا، اعتقادات خودشان را پرورش دهند و دانشگاه فرهنگیان، راه نهادینه کردن این اعتقادات را در معلمان پرورش خواهد داد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: معلم باید، فکر کردن، تفکر تحلیلی، نقد و استدلال را تجربه کند و به دانش آموزان انتقال دهد.

وی ابراز کرد: معلمان باید سواد علمی و فناوری لازم را داشته باشند چرا که دنیا بر اساس فناوری اطلاعات در حال حرکت هست.

انصاری راد تصریح کرد: ۲۰۰ معلم نخبه به جشنواره تدریس که مرحله کشوری آن به میزبانی استان زنجان برگزار خواهد شد، راه یافته‌ است که از 24  تا 27  تیر ماه در زنجان با هم رقابت خواهند داشت.

وی افزود: معلم معتمدترین فرد برای دانش آموز بوده و دانش آموزان امانت‌های خداوند در پیش معلمان هستند و یکی از مهمترین اقدامات در راستای تعلیم و تربیت عودت دادن مراکز تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: ۱۰۰ هزار معلم در مهرماه امسال بازنشسته خواهند شد که در مجموع ۵۰ هزار دانشجو معلم به آموزش و پرورش تزریق می‌شود که البته همیشه ما در این بخش با عدم جبران مواجه هستیم و افزایش سهمیه را در همه استان‌ها از جمله استان زنجان خواهیم داشت.

انصاری راد گفت: باید آسیب‌های اجتماعی شناسایی شود تا معلمانی تربیت شوند که شایستگی علمی، شایستگی مهارت‌های اخلاقی و اعتقادی را داشته باشند تا دانش آموزان را هم بتوانند در این راستا تربیت کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر