logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۸۲۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وزیر آموزش و پرورش:

مجوز جذب ۱۳۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اخذ شده است

مجوز-جذب-۱۳۰۰-عضو-هیئت-علمی-دانشگاه-فرهنگیان-اخذ-شده-است
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اخذ مجوز جذب ۱۳۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان گفت: هزار نفر از این تعداد از بین دکتر معلم های آموزش و پرورش خواهند بود.

به گزارش موج رسا; یوسف نوری شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاح نخستین مدرسه سبز زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه های نیمه تمام احداث مدارس، اظهار کرد: در دور اول سفرهای استانی دولت، برای تکمیل این پروژه ها حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اعتباراتی هم برای این موضوع از حساب صندوق ذخیره ارزی اختصاص یافته است، ابراز کرد: تعهدات خیرین نیز برای احداث مدارس در سال گذشته سه هزار میلیارد تومان بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خیرین ۴۰۰ میلیارد تومان بیش از تعهد خود در این حوزه پرداخت کرده اند، تصریح کرد: خیرین امسال تعهدات خود را به هشت هزار میلیارد تومان افزایش داده‌اند.

وی با اشاره به برنامه های وزارت آموزش پرورش برای تامین بودجه برای احداث مدارس جدید به جای مدارس نیازمند مقاوم سازی، عنوان کرد: تصمیماتی برای مدارس کانکسی گرفته شده است.

نوری با بیان اینکه با اجرای واقعی سند تحول بنیادین توجه جدی به ساحت های تربیتی دانش آموزان در دستور کار است، خاطر نشان کرد: متاسفانه در یک زمانی معاونت پرورشی را حذف کردند که این یک خطای راهبردی بود.

وی با بیان اینکه ما با احیای سند تحول، مسیر تربیت دانش آموزان را با قوت ادامه می دهیم، افزود: در گذشته بستر شبکه شاد بر موضوع آموزش متمرکز بود ولی الان مباحث تربیتی نیز به صورت خیلی جدی و پر رنگ از این طریق هم دنبال می شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اخذ مجوز جذب ۱۳۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان ابراز کرد: هزار نفر از این تعداد از بین دکتر معلم های آموزش و پرورش خواهند بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه دانشگاه فرهنگیان طی سال های گذشته به یک دانشگاه غیر ماموریتی تبدیل شده بود، ادامه داد: در مرحله جدید بر اساس اسناد تحول بنیادین، دانشگاه یک چرخشی به سمت ماموریتی بودن داشته که جذب هیات علمی هم اقدامی در این راستا است.

نوری اشاره به عدم تربیت معلم چند مهارتی و معلم چند پایه، عنوان کرد: خروجی های دانشگاه فرهنگیان باید با دانش روز آشنا باشند که در سند تحول به موارد توجه و تاکید شده است.

وی با اشاره به فرآیند گزینش معلمان، تصریح کرد: گزینش معلمان تقریبا به یک گزینش تشریفاتی تبدیل شده بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه گزینش باید واقعی و جدی باشد، افزود: جذب معلمان به صورت نیمه متمرکز باشد تا فرصت لازم برای ارزیابی های حرفه ای و شایستگی های عمومی و اختصاصی در یک بازه زمانی ۳ تا ۶ ماهه وجود داشته باشد.

وی گفت: در زمان حاضر حدود ۱۹ درصد فضاهای مدرسه ای در کشور نیاز به مقاوم سازی دارند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر