logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۱۰۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مسئول کمیته خادمین قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در گفتگو با موج‌رسا:

سوغات سفر راهیان نور دریافت سبک زندگی شهدا است

سوغات-سفر-راهیان-نور-دریافت-سبک-زندگی-شهدا-است
مسئول کمیته خادمین قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به اینکه در برهه‌ای یادمان‌های کنونی شهدا خط مقدم جبهه بود اما امروز این مکان‌ها عقبه ما هستند گفت: آدم‌ها، نیروها، افسران جنگ نرم باید به این سرزمین وارد شوند و کوله بار خود را از محتوای شهدا پر کنند و به سمت شهرها بازگردند.

محمد حاجی رحیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: امسال طبق برنامه تدوین و ابلاغ شده به استان‌های میزبان و اعزام کننده؛ از اول تیر ماه تا ۲۷ مرداد ماه در حدود دو ماه پیک راهیان نور غرب و شمال غرب است یعنی در حدود دو ماه یادمان‌ها فعال و آماده پذیرش زائران شهدا هستند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در غرب و شمال غرب در ۴ استان ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی یادواره شهدا وجود دارد. بیشترین زائر معمولا به سمت کردستان حرکت می‌کند با این حال در استان کردستان در منطقه مریوان سه یادمان، در شهر سنندج یک یادمان و در شهر بانه نیز دو یادمان شهدا وجود دارد. 

مسئول کمیته خادمین قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: در استان آذربایجان غربی نیز ۶ یادمان، در کرمانشاه نیز سه یادمان مرصاد، بازدید راز و پاوه فعال است. همین‌طور در استان ایلام نیز چندین یادمان شهدا فعال است. 

مسئول کمیته خادمین قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: بیش از ۱۱۶ هزار خادم الشهید در سطح کشور وجود دارد که بخشی پرونده فعال داشته و آماده اعزام به مناطق هستند یعنی در هر استان و شهرستانی کمیته استانی و شهرستانی تشکیل شده است، با این شرایط شبکه خادمین در سطح کشور شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه نگاه به شبکه خادمی نگاه تربیتی است، گفت: نگاه ما این است که خادم‌الشهید؛ دانشجو مکتب شهدا است، دانشجو با این سرزمین سفر می‌کند تا با محتوایی آشنا شود بنابراین خادم‌الشهید نیروی خدماتی نیست.

رحیمی با اشاره به اینکه اعتقاد ما این است که در ۴۰ سال قبل یک جنگ رخ داد و روی سکه دیگری نیز در این جنگ وجود داشت بیان کرد: جبهه برای ما دانشگاه آدم سازی بود و آدم می‌ساخت بنابراین به این موضوع معتقدیم که این دانشگاه تربیتی همچنان ساری و جاری است و با اینکه در سال ۶۷ جنگ تمام شد اما دانشگاه آدم‌سازی به اعتقاد ما همچنان پابرجاست. 

وی با اشاره به اینکه خادم ‌الشهیدی که به این منطقه سفر می‌کند دانشجوی این دانشگاه شهدا و دانشجوی این دانشگاه تربیتی است گفت: دانشجو به این سرزمین سفر می‌کند تا با محتوا آشنا شود و برگردد، اما محتوایی که تعریف شده و خادم‌الشهید دریافت می‌کند این است که خادم‌الشهید در این دانشگاه تربیتی یک دوره سبک زندگی شهدا را پاس کرده و بازمی‌گردد.

مسئول کمیته خادمین قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره اینکه خادم‌الشهید به کسی گفته می‌شود که با سفر به این سرزمین تلاش می‌کند تا همانند شهدا شود، تا رفتار، نگاه و ساختار فکری‌‌اش همانند شهدا شود ادامه داد: بنابراین ما این دیدگاه را که در راهیان نور به یک عده افراد نیاز داریم تا به زائران خدمات دهند را رد می‌کنیم، بله خادم‌الشهید به زائران خدمات ارایه می‌دهد و پروانه‌وار دور زائر می‌چرخد اما این کار هم با نگاه تربیتی انجام می‌شود. 

وی تصریح کرد: باید بتوانیم نسلی که جنگ ندیده و درک نکرده را به این سرزمین دعوت کنیم تا با پیام شهدا و ویژگی شهدا اشنا شوند.

رحیمی گفت: شهدا با رفتارشان ماندگار شدند لذا فلسفه خادمین الشهدا این است که با رفتار شهدا اشنا شوند و ان را به عنوان سوغات سفر با خود برگردانند.

مسئول کمیته خادمین قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با بیان اینکه واقعیت این است که حال دل آدم‌ها خراب شده، حال جامعه خوب نیست عنوان کرد: این سرزمین این توانایی را دارد که حال آدم‌ها را خوب کند بنابراین اگر حال آدم‌ها خوب شود، حال جامعه نیز خوب می‌شود. حال سبک زندگی آدم‌ها به هم ریخته است، خدا در زندگی‌ها کم‌رنگ شده است. این سرزمین این ویژگی را دارد که خدا را در زندگی پر رنگ کند، در واقع سوغات این سفر دریافت سبک زندگی شهدا است.

وی اذعان کرد: بنابراین اگر خوب بتوانم این نگاه را پیاده سازی کنیم این فرد خود مبلغ خوبی برای این محتوا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه افرادی که به چنین اردوهایی سفر می‌کنند تکالیفی دارند گفت: بعد از اتمام سفر باید تکثیر یابیم و دیگران را نیز با این فضا آشنا کنیم و محتوا را به مردم معرفی نماییم.

رحیمی خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر خط مقدم ما شهرها هستند ما در این مکان‌ها و یادمان‌ها غنی می‌شویم بنابراین بعد از بازگشت به سمت شهرها که عملیات اصلی در آنجاست باید اقدامات انجام داد چراکه الان در شهر‌ها در حال دادن تلفات هستیم.

وی با اشاره به اینکه در برهه‌ای یادمان‌های کنونی شهدا خط مقدم بود اما امروز این مکان‌ها عقبه ما هستند گفت: آدم‌ها، نیروها، افسران جنگ نرم باید به این سرزمین وارد شوند و کوله بار خود را از محتوای شهدا پر کنند و به سمت شهرها بازگردند و بتوانند با این فرهنگ غربی در حال ترویج و سیلابی که به راه افتاده و در حال از بین بردن ارزش‌ها است سد ایجاد کنند و حال جامعه را بهتر نمایند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر