logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۱۰۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان:

سازمان امور مالیاتی، گزارش سه ماهه میزان وصولی و واریزی مالیات شهر زنجان را ارایه دهد

سازمان-امور-مالیاتی،-گزارش-سه-ماهه-میزان-وصولی-و-واریزی-مالیات-شهر-زنجان-را-ارایه-دهد
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه قانون اعلام کرده که هر سه ماه؛ سازمان امور مالیاتی میزان وصولی و میزان واریزی را اعلام نماید گفت: اعلام میزان واریزی بدون میزان وصولی مغلطه است ما از مدیران مسئول مطالبه می‌کنیم گزارش سه ماهه وصولی و واریزی مالیات شهر زنجان را ارایه دهند.

به گزارش موج رسا; مجید ناصحی‌مقدم امروز ۱۳ تیرماه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان ضمن تبریک سالروز ولادت امام هادی‌النقی(ع) اظهار داشت: مدت امامت ایشان سراسر خیر و برکت برای جهان اسلام بود.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه در خصوص برنامه‌های فرهنگی، ورزشی شهرداری در شهر زنجان گفت: نظرات متنوعی در سطح شهر برای این برنامه‌ها وجود دارد، بنابراین باید تنوع گسترده در برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری داشته باشیم تا تمام سلایقی که در شهر وجود دارد را تحت پوشش قرار دهیم اما این بدین معنی نیست که برنامه‌ریزی سلیقه‌ای انجام شود و این دو مفهوم کاملا جدا است. 

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: سعی می‌شود تا جوابگوی همه مردم باشیم و برای همه برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم در همه شاخه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری برنامه‌ریزی کنیم و بخشی از نیاز‌ها را برطرف نماییم.

وی در ادامه در خصوص بحث تعرفه‌های شهربازی نیز گفت: با توجه به شرایط تورمی که در کشور وجود و استان نیز از آن متاثر است، کمی کار را برای تصمیم‌گیران مشکل می‌کند از یک طرف باید مردم را در نظر گرفت، و از طرف دیگر افرادی که خدمات ارایه می‌دهند را در نظر گرفت. اما تمام سعی شورا این است که به نحوی ورود یابد که هر دو طرف را در نظر بگیرید تا جایی که خدمت دهی تعطیل نشده و امکان‌پذیر شود.

وی در بخشی دیگر با توجه به خبری که در خصوص مالیات و پرداخت به شهرداری از طریق یکی از مدیران استانی در فضای مجازی منتشر شده بود گفت: قانون اعلام کرده است که در هر سه ماه و در هر فصل؛ سازمان امور مالیاتی میزان وصولی و میزان واریزی را اعلام نماید. اما اعلام میزان واریزی بدون میزان وصولی مغلطه است. ما به عنوان نمایندگان مردم این مطالبه را از دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها و مدیران مسئول در این زمینه درخواست داریم با گذشت یک فصل از سال در شهر زنجان دقیقا میزان وصولی مالیات بر ارزش افزوده که چه میزان بوده و چه میزان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داده شده است؟ را اعلام کنند و گزارش دهند.

وی بیان کرد: فقط گزارش واریز و تزریق انجام می‌شود و همه از آن مطلع هستند و حتی احتمالا کپی آن در آبدارخانه‌ها هم هست بنابراین چیزی که باید بگویند را نمی‌گویند.

 ناصحی‌مقدم تاکید کرد: افرادی که مصاحبه می‌کنند و احساس دین در مسئولیت خود دارند؛ حداقل به قانون عمل کنند. گزارش دقیق میزان وصولی مالیات بر ارزش افزوده شهر زنجان را در سه ماهه نخست سال ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه در مصاحبه منتشر شده در خصوص مالیات و پرداختی به شهرداری و دهیاری‌ها تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است گفت: ۲۸ خرداد روزی است که شورای ششم انتخاب شده است و این گزارش دهی عجیب است و این نشان می‌دهد شورای ششم دقیق از روز اول وارد کار شده است و در این مصاحبه نیز شروع کار شورا را نیز ۲۸ خرداد زده‌اند و این نشان می‌دهد اعضای شورای ششم خیلی فعال بوده‌اند. و مبدا تاریخ گزارشگیری را انتخاب شورا زده‌اند اما این نحو از گزارش‌دهی مالیات اصلا درست نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه سازمان‌های دولتی از بودجه دولت استفاده می‌کنند افزود: اما شهرداری ریالی از دولت نمی‌گیرد با افتخار مردم کمک می‌نمایند و شهرداری نیز با افتخار همین مبالغ را در راه خدمت به مردم به کار می‌برد. بنابراین پول مردم به طور کاملا مشخص برای خود مردم خرج‌ می‌شود.

وی بیان کرد: به دلیل تورم چند برابری که وارد می‌شود ما شرمنده مردم هستیم و نمی‌توانیم پروژه‌های عمرانی را بیشتر از این اجرا نماییم و از بابت تورمی که وجود دارد و هزینه‌های سنگینی‌ که تحمیل می‌شود و نمی‌توان پروژه‌ها را سریع‌تر پیش برد از مردم شهر عذرخواهی می‌کنم.

لوایح مورد بررسی در جلسه امروز شورا

در این جلسه چندین لایحه مورد بررسی قرار گرفت به طوری که موضوع اول واگذاری امور خدمات نقلیه شهرداری به مبلغ ۱۵۷۶۳۰۰۶۰۰۰۰ ریال به شرکت رعد الکترونیک شهاب بود که مورد تصویب قرار گرفت.

مصوبه دوم در خصوص عملیات تراش آسفالت مکانیزه با آسفالت تراش، تهیه و حمل و پخش مکانیزه آسفالت در سطح معابر منطقه دو و چهار شهر زنجان به شرکت فنی و مهندسی سازه آذین به مبلغ ۳۸۳۱۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال بود که مصوب شد.

لایحه سوم در خصوص کانکس اجاره‌ای در میدان جهاد بود که مورد تصویب قرار گرفت.

لایحه چهارم کمک به ستاد اقامه نماز جماعت به مبلغ ۳ میلیارد ریال بود که مصوب نشد.

لایحه پنجم مساعدت مالی برای برگزاری نخستین جشنواره هنرهای نمایشی آیینی آذری زبانان کشور به مبلغ ۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال بود که مورد تصویب قرار گرفت.

لایحه ششم، مساعدت مالی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، معنوی با مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال بود که مورد تصویب قرار گرفت.

موضوع هفتم در خصوص مساعدت مالی برای تولید مستند فاخر حوزه عزاداری رزمندگان دوران دفاع مقدس به مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان بود که مورد تصویب قرار گرفت.

لایحه هفتم در خصوص آزمایشات سلامت کارکنان شهرداری بود که مصوب شد.

لایحه هشتم در خصوص تعرفه ورود خودرو به میزان ۵۰۰۰۰ ریال و موتورسیکلت به مبلغ ۲۰۰۰۰ ریال در پارک ملت بود که مورد تایید قرار گرفت.

لایحه بعدی؛ اصلاح شرح پیوست عملیاتی ردیف بودجه ایجاد، تعمیرات و بازسازی ایستگاه‌های اتوبوس به مبلغ ۲۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال بود که مورد تصویب قرار گرفت.  

لایحه‌های بعدی نیز در خصوص تغییر کاربری و با بهره‌برداری و تجمیع ملک تحت پلاک ثبتی بود که مورد تایید قرار گرفتند.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر