logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۱۰۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
شهردار زنجان:

۲۶ هزار تن آسفالت‌ریزی در معابر شهر زنجان انجام شد

۲۶-هزار-تن-آسفالت‌ریزی-در-معابر-شهر-زنجان-انجام-شد
شهردار زنجان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون قریب به ۲۶ هزار تن آسفالت‌ریزی در شهر زنجان انجام شده است، گفت: با اینکه هنوز روکش آسفالتی پیمانکاری شروع نشده این حجم از آسفالت‌ریزی انجام شده است.

به گزارش موج رسا; علی‌رضا فیروزفر امروز ۱۳ تیرماه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان اظهار داشت: شهرداری زنجان پس از آسفالت‌ریزی حجیم و موفق که در سال ۱۴۰۱ داشت یک رکورد در سطح کشور ثبت نمود که صرفا رائه آمار و ارقام نبود و خدمتگذاری به مردم شهر بود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه مورد نقص جزئی که در آسفالت یکی از پیمانکاران به وجود آمده بود با توجه به دقت در قرارداد اولیه و الزام پیمانکار برطرف شد گفت: امسال نیز فعالیت در بحث آسفالت شروع شده است.

شهردار زنجان گفت: امسال در بحث آسفالت دستی از سال قبل جلوتر هستیم این امر در سطح شهر کاملا مشهود است. ۱۰ اکیپ فعال دستی در سطح شهر در ۴ منطقه برای لکه‌گیری و ترمیم خرابی‌ها و حفاری‌ها فعال هستند.

وی تصریح کرد: آسفالت روکش نیز از فروردین ماه آغاز شده و تا این لحظه تناژ آسفالت از سال قبل بیشتر است. هرچند هنوز پیمانکاران روکش آسفالت آغاز به کار نکرده‌اند اما برایند عملکرد شهرداری از سال گذشته جلوتر است و فقط در منطقه یک شهری از ابتدای سال ۷ هزار تن روکش آسفالت‌ داشتیم، در شهرک اندیشه شب گذشته به صورت شبانه روکش آسفالت شد تا کمترین مزاحمت برای مردم داشته باشیم، همین طور بلوار شهید سلیمانی، شهرک شهدا و خیابان ظفر در کوی قائم روکش آسفالت شد.

فیروزفر گفت: برای امسال توسط خود سازمان عمران حجم عظیمی از اسفالت‌ریزی را پیش‌بینی کرده‌ایم و انچه که شروع کردیم نشان از پایان موفقیت آمیز است.

وی گفت: آسفالت‌ریزی امسال تا امروز قریب به ۲۶ هزار تن بوده است، با اینکه هنوز روکش آسفالتی پیمانکاری شروع نشده این حجم از آسفالت‌ریزی انجام شده است.

وی در خصوص لایحه عملیات تراش آسفالت مکانیزه با آسفالت تراش، تهیه و حمل و پخش مکانیزه آسفالت در سطح معابر منطقه دو و چهار شهر زنجان به شرکت فنی و مهندسی سازه آذین به مبلغ ۳۸۳۱۵۰۰۰۰۰۰۰ ریال بود، گفت: میزان اولیه قرار داد ۱۵ هزار تن آسفالت است که امیدواریم با استقرار پیمانکار حجم عظیم آسفالت‌ریزی را داشته باشیم. 

فیروزفر گفت: سعی کردیم قیمت‌ها تعدیل شود چراکه قیمت‌هایی که پیمانکاران ارایه می‌دادند قابل اجرا نبود و علت تعویق قرارد دارد با پیمانکاران نیز هم قیمت‌گذاری مناسب برای آسفالت‌ریزی بود که در نهایت قرار داد منعقد شد.

شهردار زنجان در ادامه در خصوص خبر منتشر شده در خصوص مالیات و شهرداری بیان کرد: وظایف طبق قانون تقسیم شده، اداره کل مالیاتی مسئولیت دارد و مسئول وصول مالیات است و باید گزارشات را این‌ها بدهد و این که هرکس یک گزارش بدهد، درست نیست. مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر دارایی، عوارض مجرای مشخص دارند از مردم اخذ شده و برای مردم هزینه می‌شوند. در کشور ما نیز این امر توسط اداره کل امور مالیاتی انجام می‌شود و ما نیز ممنون هستیم چراکه جهاد می‌کنند. اما اینکه این‌ها کارشان توسط یک سری گزارشات دیگر خراب بشود درست نیست، باید سازمان متولی خود گزارش دهد.

فیروزفر با بیان اینکه هزینه‌های صورت گرفته در شهر توسط شهرداری زنجان در سال‌های 1400 و 1401 به ترتیب 700 میلیارد و 1600 میلیارد تومان بود گفت: سال قبل 600 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده دریافتی داشتیم که حق شهرداری است. میزان هزینه‌های شهرداری نیز 1600 میلیارد تومان بود.

وی افزود: با این شرایط میزان درآمد هزینه شهرداری، 1000 میلیارد تومان یعنی 1.5 برابر کل بودجه سال 1401، بوده است.

فیروزفر ادامه داد: با توجه به قیمت فقط آسفالت امسال باید حداقل 900 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده تعلق گیرد.

وی در خصوص ورود خودرو و موتورسیکلت به پارک ملت نیز ابراز داشت: دیدگاه‌های مختلفی توسط مردم برای این موضوع وجود دارد و باید منطقی‌تر فکر شود و تصمیم درستی برای این موضوع گرفته شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر