logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۱۰۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

دریافت بیعانه، رایج‌ترین ترفند کلاهبرداران اینترنتی است

دریافت-بیعانه،-رایج‌ترین-ترفند-کلاهبرداران-اینترنتی-است
رئیس پلیس فتا استان زنجان با بیان اینکه پرداخت بیعانه در خریدهای اینترنتی رایج‌ترین نوع کلاهبرداری‌ سایبری محسوب می‌‌‌‌‌شود گفت: پرداخت بیعانه شگردی که هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود.

سید احمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه  هشدار و آموزش‌های بسیار در  زمینه کلاهبرداری‌های اینترنتی همواره ارائه شده است اظهار کرد: متاسفانه افراد ساده لوح در دام این شیادان گرفتار شده و تا زمانی که طعمه‌ای وجود داشته باشد این کلاهبرداری‌ها نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید

وی گفت: پرداخت بیعانه در ابتدای معامله امری است که برای جلب رضایت مشتری توسط فروشنده‌ها انجام می‌شود و بیشتر افراد با پیش پرداخت برای خرید کالا و جنس مورد نظر اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان عنوان کرد: با توجه به افزایش روند پرونده‌‍‌های مربوط به کلاهبرداری اینترنتی چون امکان معامله چهره به چهره وجود ندارد افراد به فروشندها اعتماد کرده و مبلغ مورد نظر به شماره حساب افراد شیاد واریز می‌شود.

موسوی تصریح کرد: اکثر سایت‌های آگهی محور مانند شیپور، دیوار و با سلام بستر مناسبی برای پیشرفت شیادان برای سو استفاده از اعتماد کاربران فراهم می‌کنند.

وی تاکید کرد: در صورت مواجه شدن با دزدی‌ها و کلاهبرداری‌های اینترنتی می‌توان با شماره  096380  فوریت‌های سایبری پلیس فتا تماس گرفت و  مشکل مربوطه را در میان گذاشت تا اقدامات اصلی درباره حساب بانکی افراد شیاد صورت گیرد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان ابراز کرد: اکثر کلاهبرداری‌ها در فصل اجاره منزل،  خرید و فروش خودرو و خرید لوازم منزل انجام می‌شود و کلاهبرداران با توجه به شرایط پیش رو اقدام به درج کمترین قیمت به بهانه مهاجرت و تغییر کاربری کرده و  افراد ساده لوح در دام کلاهبرداران گرفتار می‌شوند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر