logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۳۰۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده انتظامی استان زنجان خبرداد

افزایش 90 درصدی کلاهبرداری و جرایم مالی در استان زنجان/ برخورد جدی پلیس فتا با متخلفان حوزه فضای مجازی

افزایش-90-درصدی-کلاهبرداری-و-جرایم-مالی-در-استان-زنجان-برخورد-جدی-پلیس-فتا-با-متخلفان-حوزه-فضای-مجازی

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به افزایش جرائم مالی در استان زنجان گفت: در 6 ماهه نخست امسال میزان جرائم مالی در استان زنجان 90 درصد افزایش یافته است.

سردار رحیم جهانبخش در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به افزایش جرائم مالی در فضای مجازی استان زنجان اظهار کرد: مردم زمانی به پلیس احساس امانتداری و اعتماد می کنند که بدانند پلیس هوشمند است.

وی تصریح کرد: امسال جرایم مالی و کلاهبرداری در فضای مجازی 90 درصد رشد داشته که این نشان می دهد بیشترین جرایم در این فضا مربوط به جرایم مالی و کلاهبرداری است.

فرمانده انتظامی استان زنجان عنوان کرد: یادگیری راهکارها و روش‌های حفظ امنیت خانواده در فضای مجازی امری بسیار مهم و ضروری در زندگی دیجیتال امروز است.

وی افزود: بخش زیادی از این راهکارها در قالب مهارت‌های سواد رسانه‌ای قابل درک و فهم هستند و در صورتی ‌که خانواده‌ها به مفهوم سواد رسانه‌ای و نقش آن در امنیت خانواده توجه کنند بسیاری از مشکلات اجتماعی ناشی از بروز جرایم و آسیب‌های اجتماعی مرتفع خواهند ‌شد.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه گشت های پلیس فتا با گشت های چند کلانتری برابری می کند افزود: پلیس فتا همه کانال های شبکه های فضای مجازی و برخی سایتهای اینترنتی را رصد می کند و اگر احساس شود تخلفی صورت می گیرد پلیس فتا ورود پیدا می کند.

وی عنوان کرد: با افرادی که مغرضانه و عامدانه وارد ارتکاب فضای جرم در فضای مجازی می شوند قاطعانه برخورد می شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان عنوان کرد: اگر هم افرادی به صورت ناآگاهانه وارد فضای جرم شدند توسط پلیس ارشاد می شوند.

وی بیان کرد: یکی از کارهای پلیس فتا این است با اصل پیشگیری فضای مجازی را رصد می کند و بزنگاه هایی که خطر ساز است را شناسایی کرده و با عاملان آن برخورد جدی میکند.

سردار جهانبخش خاطر نشان کرد: پلیس فتای استان زنجان در این حوزه رتبه نخست کشوری را دارد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر