logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۰۹۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان:

ایجاد کتابخانه‌های خانواده محور در دستور کار است

ایجاد-کتابخانه‌های-خانواده-محور-در-دستور-کار-است
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی از ظرفیت مناسبی برای ارائه خدمات خانواده‌محور برخورداراند، گفت: ایجاد کتابخانه‌های خانواده محور در دستور کار است.

به گزارش موج رسا; به نقل از  گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، محمد رضاخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان روز دوشنبه، مورخ 5 تیرماه 1402 در جلسه کارگروه مشاوران تخصصی مرکز مشاوره سماح حضور یافت.   

بیشتر بخوانید

در این جلسه رضاخانی ضمن اشاره به ارائه خدمات نوین در کتابخانه‌های عمومی گفت: امروزه بیش از 60 نوع خدمت در سطح کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌شود و این خدمات متناسب با نیازهای بروز و واقعی عموم مردم طراحی می‌شود.  

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه حضور مشاوران و روانشناسان در کتابخانه‌های عمومی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت خانواده و مهارت‌های زندگی مورد تقاضای مراجعین است و ایجاد کتابخانه‌های خانواده محور در دستور کار است، افزود: کتابخانه‌های عمومی از ظرفیت مناسبی برای ارائه خدمات خانواده‌محور برخورداراند و با توجه به اینکه اکثر کتابداران بانوان هستند، اقبال از سوی مادران و بانوان مناسب بوده است.  

وی با اشاره به اینکه به زودی کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان «هدهد سفید» در زنجان آغاز به کار خواهد کرد، تصریح کرد: ایجاد کتابخانه‌ کودک و نوجوان و کتابخانه‌ مادر و کودک در راستای ارائه خدمات مورد نیاز جامعه و برقراری عدالت فرهنگی مدنظر است و در حال حاضر برنامه‌های ویژه مادران و کودکان و کارگاه‌های هنری برای بانوان در کتابخانه‌های عمومی استان اجرا می‌شود.

رضاخانی افزود: حضور همه طیف‌های مردم در کتابخانه‌ مزیتی است که کتابخانه‌ها‌ را از فضاهای دیگر متمایز می‌کند. 

این مسئول با بیان اینکه بهترین راه مقابله با حواس پرتی انسان کتابخوانی است، گفت: مطالعات نشان می‌دهد اختلال خواندن و مشکلات توجه و تمرکز در امر خواندن افزایش داشته و در این راستا کلینیک تخصصی خواندن به زودی در کتابخانه عمومی سهروردی زنجان راه اندازی می‌شود و در این کلینیک مباحثی چون کتاب درمانی، مشاوره‌های خواندن، فلسفه برای کودک و... را اجرا خواهیم کرد.  گفتنی است در این نشست، در خصوص حضور روانشناسان این مرکز در کتابخانه‌های عمومی جهت مشاوره، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و استعداد سنجی بحث و گفتگو شد

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر