logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۰
[ شناسه خبر : ۳۰۹۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
توفیق اجباری:

ماجرای تحمیل اجباری قطع ۵ ساعته برق در بخش کشاورزی استان زنجان چیست؟

ماجرای-تحمیل-اجباری-قطع-۵-ساعته-برق-در-بخش-کشاورزی-استان-زنجان-چیست؟
کشاورزان استان زنجان نسبت به قطع اجباری ۵ ساعته برق در روز‌هایی گرمی که محصولات زراعی شدیدا نیازمند آبیاری هستند، معترضند اما آیا شرکت توزیع برق برای این اقدام توجیهی دارد!

به گزارش موج رسا; مدتی است که کشاورزان استان زنجان نسبت به قطع اجباری ۵ ساعته برق در روز‌هایی گرمی که محصولات زراعی شدیدا نیازمند آبیاری هستند معترض‌اند اما شرکت برق اعلام کرده است که این اقدام یک طرح تشویقی برای کشاورزان است تا میزان مصرف برق کاهش یابد در صورتی که اغلب کشاورزان این طرح و توجیه را قبول ندارند.

بیشتر بخوانید

در همین راستا پیام جوادی، مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان، در پاسخ به این سوال که چرا در این روز‌ها در بخش کشاورزی قطعی اجباری ۵ ساعته برق تحمیل می‌شود؟ اظهار داشت: گاها برخی مواقع قوانینی نوشته می‌شود که سختگیری بر روی آن انجام نمی‌شود و ما تصور می‌کنیم حق است. 

وی افزود: در پروانه بهره‌برداری هر چاه آب کشاورزی میزان خروج آب در دقیقه و ساعات بهره‌برداری تعیین شده است، با این شرایط برای هر پروانه بهره‌برداری میزان ساعت استفاده از برق مشخص شده است.

مدیر‌عامل شرکت توزیع برق زنجان گفت: در پروانه‌های بهره‌برداری چاه‌ها ساعت بهره‌برداری ۲۴ ساعت نیست با این حال ۵ ساعتی که باید صرفه‌جویی برق انجام شود کاملا هدفمند قطع می‌شود.

وی بیان کرد: دو بحران آب و بحران برق وجود دارد و قسمتی از بحران برق نیز به دلیل همین بحران آب و کمبود آب و از دست دادن تولید نیروگاه‌های برق‌آبی است، باید نیمه پر لیوان را هم دید.

جوادی اذعان کرد: کشاورز ۱۹ ساعت آبیاری با راندمان بالا را انجام می‌دهد بنابراین این ۵ ساعت قطعی در محدوده‌های مجاز پروانه است.

وی با بیان اینکه قانون هوشمندانه است گفت: باید کشاورز در ۱۹ ساعت هوشمندانه ابیاری را انجام دهد، و این موضوع تهدید نیست و فرصت است و باید از آن نهایت استفاده را برد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر