logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۰۹۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

شهروندان زنجانی مراقب لینک‌های آلوده و بد افزارها باشند

شهروندان-زنجانی-مراقب-لینک‌های-آلوده-و-بد-افزارها-باشند
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه لینک‌های مختلفی از طریق سامانه‌های متفاوتی در قالب سود سهام عدالت و یارانه به مخاطب‌ها در گوشی‌ها ارسال می‌شود گفت: لینک‌های آلوده در کمین است.

احمد موسوی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه  روزانه پرونده‌های مختلفی در باب کلاهبرداری‌های اینترنتی دریافت می‌شود اظهار کرد: بزرگترین ایراد وارده در کنترل کلاهبرداری‌های اینترنتی عدم اطلاع و دانش مردم در این زمینه است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: کلاهبرداران با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار، تحت عناوین سهام عدالت و یارانه افراد را ترغیب به باز کردن لینک‌های مربوطه کرده و باعث بروز مشکلات عدید می‌شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان ابراز کرد: لینک‌های آلوده از طریق شبکه‌های اجتماعی داخلی منتشر می‌شود و اکثرا در قالب سود سهام عدالت با عناوین مبالغ بالای دریافت سود که وسوسه براگیز است در نظر گرفته می‌شود و فرد دریافت کننده پیام اقدام به باز کردن لینک مربوطه می‌کند.

موسوی ابراز کرد: در شبکه‌های اجتماعی داخلی بیشترین موجی که دریافت می‌شود در قالب لینک‌های آلوده است که یک بد افزاز است که داخل گوشی نصب شده و اطلاعات حساب را هدف قرار می‌دهد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان تصریح کرد: داشتن اطلاعات کافی در قالب لینک‌های آلوده و بد افزارهای موجود اقدام مثبتی در جلوگیری از بروز کلابرداری‌ها و سوء استفاده‌های اینترنتی است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر