logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۰۹۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در سفر مشاور ویژه وزیر نیرو به استان زنجان عنوان شد:

افتتاح 3 طرح آب و فاضلاب استان زنجان در هفته دولت

افتتاح-3-طرح-آب-و-فاضلاب-استان-زنجان-در-هفته-دولت
مشاور ویژه وزیر نیرو گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان زنجان از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و 3 طرح نیز هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش موج رسا; حمیدرضا جانباز امروز ۳ تیرماه در دیدار با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و سرپرست آب منطقه‌ای استان زنجان اظهار کرد: برای ادامه شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر زنجان، با توجه به تاثیرات زیست محیطی و همچنین افزایش پساب تولیدی جهت استفاده در صنعت، ضمن تخصیص 100 میلیارد تومان اعتبار، اعتبار ویژه‌ای نیز از سوی نهاد ریاست جمهوری برای این طرح در نظر گفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: با توجه به حساسیت و اهمیت تامین آب پایدار برای شهرها و روستاهای محدوده سدهای "مراش" و "بلوبین" مقرر شد اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل احداث این دو سد بازنگری و افزایش یابد.

مشاور ویژه وزیر نیرو بیان کرد: برگزاری مناقصه احداث مخازن آب طرح آبرسانی به شهرهای ابهر و خرمدره، پیگیری اجرائی شدن برنامه‌های بلند مدت تامین آب استان به ویژه شهرهای زنجان و ابهر و تسریع در اختصاص اعتبار لازم جهت تکمیل طرح اضطراری تامین آب شرب شهر زنجان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

جانباز گفت: از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان زنجان 3 طرح بزرگ حوزه آب و فاضلاب شامل احداث فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب زنجان، عملیات تکمیلی تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره و تکمیل خط انتقال آب صنعت از سد گلابر امسال در هفته دولت به بهره‌برداری می رسد.

وی بیان داشت: با بهره برداری از خط انتقال آب صنعت از سد گلابر، سالانه بیش از 4 میلیون متر مکعب آب در اختیار مجتمع ریخته گری سهند ایجرود و مجتمع پتروشیمی زنجان قرار می گیرد.

وی گفت: پروژه بزرگ احداث فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی، جمعاً با اعتباری افزون بر 6500 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

مشاور ویژه وزیر نیرو تصریح کرد: با افتتاح این پروژه ظرفیت این تصفیه خانه از 27 هزار متر مکعب در شبانه روز به 75 هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش خواهد یافت.

این مسئول خاطرنشان کرد: با بهره برداری فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب زنجان، جمعیت تحت پوشش این تصفیه خانه از 190 هزار نفر به 410 هزار نفر افزایش می یابد.

جانباز گفت: تکمیل عملیات باقی مانده تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره نیز با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال و ظرفیت تصفیه 400 لیتر آب در شبانه روز دیگر مصوبه سفر رئیس جمهور به استان زنجان است که امسال در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

گفتنی است: همزمان معاون اجرایی رئیس جمهور نیز که به استان زنجان سفر کرده بود، در اظهاراتی بیان داشت: امسال 750 میلیارد تومان از منابع وزارت نیرو برای پیشبرد پروژه های حوزه آب استان زنجان به اعتبارات قبلی افزوده می شود.

منصوری تاکید کرد: تلاش می‌شود تعهدات دولت در سفر رئیس جمهور به استان زنجان در خصوص اجرای مصوبات، به موقع اجرایی گردد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر