logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۰۹۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

اعزام هیئت تجاری استان زنجان به کشور هند

اعزام-هیئت-تجاری-استان-زنجان-به-کشور-هند
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه عمدتا در بحث محصولات کشاورزی و فلزات رنگین با کشور هند تعامل وجود دارد گفت: یک هیئت تجاری از استان زنجان به کشور هند اعزام می‌شود.

مهدی رنگرونا در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: کشور هند یکی از کشور‌های طرف معامله با استان است و زنجان در سال گذشته رتبه ششم را در تعامل با این کشور داشت، از آنجایی که این کشور جزو کشور‌هایی می‌باشد که در برنامه صادراتی استان بر روی آن هدف‌گذاری شده بنابراین باید در این حوزه ورود می‌شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در این راستا اتاق بازرگانی و اتحادیه صادرکنندگان استان توانسته به هدفی که برنامه‌ریزی کرده بود دست یابد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه عمدتا در بحث محصولات کشاورزی و فلزات رنگین با کشور هند تعامل وجود دارد گفت: به همین دلیل اعزام یک هیئت تجاری به کشور هند با همکاری اتاق مشترک بین ایران و هند برنامه‌ریزی شده که کل این برنامه نیز بر عهده اتحادیه صادرکنندگان خواهد بود و اولویت واحد‌های صادراتی استان است.

 رنگرونا تصریح کرد: مقدمات کار در حال انجام بوده، اخذ مجوز‌های لازم از سازمان توسعه تجارت و مکاتبات لازم با وزارت خارجه انجام گرفته است تا یک ترکیب خوب و کاربردی با رویکرد افزایش سطح تعاملات با کشور هند انجام شود و به حداکثر برسد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه صرفا هند مبدا هیئت تجاری استان خواهد بود یا خیر؟ گفت: در برنامه صادراتی مصوب کارگروه توسعه صادرات استان تعدادی از کشور‌ها که طرف معامله هستند در نظر گرفته شده‌اند تا حفظ بازار در آن‌ها انجام شود؛ از جمله کشور ترکیه است که یکی از کشور‌های طرف معامله ایران و زنجان است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه کشور‌های هدف صادراتی و محدود نکردن به یک کشور ضروری است بیان کرد: یکی از کشور‌های هدف توسعه بازار صادراتی کشور هندوستان است، در سال ۱۴۰۰ به برنامه‌ریزی‌های انجام شده دست یافتیم و هدف این است تا امسال نیز تعامل را افزایش و محصولات را متنوع کنیم.

رنگرونا با بیان اینکه در کنار حفظ بازار، کشور عراق یکی از کشور‌های هدف صادراتی است که باید به عنوان یکی از بازار‌های اصلی حفظ شود گفت: خوشبختانه امسال بحث کووید ۱۹ تقریبا تمام شده و می‌توانیم استارت اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری را داشته باشیم و پیش‌بینی می‌کنیم سال پر باری را به لحاظ اعزام هئیت تجاری و پذیریش هیئت‌ها داشته باشیم. با این وجود محوریت نیز با اتحادیه صادرکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر