logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۰۲۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
همزمان با برداشت محصولات کشاورزی استان زنجان:

پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمالغرب کشور میزبان برگزاری ۳ رویداد نوآورانه می‌شود

پایانه-صادراتی-محصولات-کشاورزی-شمالغرب-کشور-میزبان-برگزاری-۳-رویداد-نوآورانه-می‌شود
پایانه صادرات محصولات کشاورزی شمالغرب کشور میزبان برگزاری ۳ رویداد نوآورانه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از جمله گیلاس، زردآلو و زیتون می‌شود.

به گزارش موج رسا; نشست خبری چند جانبه دانشگاه زنجان، جهاد کشاورزی، نظام مهندسی و هاب صادرات محصولات کشاورزی استان زنجان در راستای برگزاری ۲ رویداد مهم استان از جمله گیلاس شیت، زردآلوی ماهنشان و همچنین رویداد کشوری زیتون طارم برگزار شد.

در این نشست که با حضور مرتضی شهامی، معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار زنجان بود مسائل مختلفی در خصوص محصولات کشاورزی، آگاهی دهی به کشاورزان در راستای وجود پایانه‌صادراتی محصولات کشاورزی و خرید محصول به قیمت مناسب قبل از حضور دلالان، جذب کشاورزان به این محل در راستای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، بسته‌بندی، فراوری محصولات، حضور تجار خارجی مورد بحث قرار گرفت.

پایانه صادرات محصولات کشاورزی شمالغرب کشور میزبان ۳ رویداد مهم

مهدی شجاعی، رئیس مرکز نواوری‌ هاب صادراتی محصولات کشاورزی شمالغرب کشور در این جلسه با بیان اینکه ۳ رویداد عرضه مستقیم محصولات کشاورزی گیلاس، زردالو و زیتون در استان زنجان در محل پایانه صادرات محصولات کشاورزی استان در زمان برداشت محصولات کشاورزی برگزار خواهد شد گفت: پارک علم و فناوری استان متولی برگزاری و تامین بخشی از نیاز مالی است.

وی ادامه داد: این رویداد با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه زنجان و نظام مهندسی کشاورزی برگزار خواهد شد و می‌تواند تحولی در امر بازرسانی محصولات کشاورزی ایجاد کند.

رئیس مرکز نواوری‌ هاب صادراتی محصولات کشاورزی شمالغرب کشور گفت: در این رویداد فراوری محصولات کشاورزی، تست پنل انتخاب محصول برتر، شاخص‌های برداشت و زمان برداشت، نحوه‌برداشت و انبارداری، شاخص‌های کیفی فراوری محصول مورد توجه قرار می‌گیرد و با جمع‌اوری لیست مشکلات نسبت به حل مشکلات اقدام خواهد شد.

شجاعی با بیان اینکه این رویداد‌ها به مدت ۱۰ روز برگزار خواهد شد، گفت: در راستای استقرار غرفه‌های عرضه محصولات کشاورزی هزينه‌ای دریافت نخواهد شد.

وی اذعان کرد: کشاورزان در راستای حضور در این رویداد‌ها از طریق سازمان جهاد کشاورزی شهرستان مورد نظر اقدام کنند.

پایانه صادراتی محصولات کشاورزی قبل از ورود دلالان وارد عرصه خرید محصول کشاورزی می‌شود

عبدالله اسماعیلیان، مدیر‌عامل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمالغرب کشور نیز در ادامه جلسه اذعان کرد: تمام تلاش این است تا قبل از اینکه دلالان وارد عرصه شده و محصولات کشاورزی را از کشاورزان با قیمت ناچیز خریداری نمایند، وارد مذاکره با کشاورز شود تا این قشر در پایانه صادراتی کشاورزی شمالغرب کشور اقدام به عرضه مستقیم محصولات تولیدی کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شهرداری همراهی لازم در خصوص نصب تابلو برای راهنمایی مراجعان به محل پایانه صادراتی داشته یا خیر، عنوان کرد: برای اینکه پایانه صادراتی جان بگیرد نیازمند همراهی سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری هستیم و امیدواریم در این راستا خصوصا نصب تابلوهای معرفی این مکان اهتمام لازم را داشته باشد.

مدیر‌عامل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمالغرب کشور در پاسخ به سوال موج‌رسا مبنی بر اینکه آیا تمرکز صرفا روی سه محصول گیلاس، زردالو و زیتون خواهد بود، گفت: برخی محصولات همچون سیب گلاب به دلیل بافت نرم قابلیت صادرات ندارد بنابراین فعلا بر روی این سه محصولاتی تمرکز شده است.

وی اذعان کرد: مقرر است تا با دهیاران نیز جلسات توجیهی برگزار شود و برگزاری ۳ رویداد‌ مذکور و ارایه مستقیم محصولات کشاورزی اطلاع‌رسانی شود.

ارتباط‌گیری سازمان‌ها از اهداف رویداد‌های فناورانه است

مرتضی شهامی، معاون استاندار نیز در ادامه جلسه با اشاره به اینکه برگزاری رویداد‌های فناورانه زمینه‌ساز تقویت ارتباط و شبکه‌سازی در بخش تولید و عرضه محصول است گفت: فعال شدن پایانه صادرات محصولات کشاورزی در استان که مطرح در شمالغرب کشور است یکی از اقدامات مفید و موثری است که به بخش کشاورزی و اقتصاد استان کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی رویداد‌های فناورانه و نوآورانه ارتباط‌گیری سازمان‌ها با همدیگر در پیشبرد هدف مشخصی است، گفت: این رویداد‌ها در تولید ثروت و دانش موثر خواهند بود و بستری مناسب در تقویت تولید که مبتنی بر دانش است ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر