logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۰۸۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه قیدار در گفتگو با موج‌رسا:

اساتید بسیجی با الگو قرار دادن شهید چمران از مرز‌های اعتقادی و ارزش‌های اسلامی دفاع کنند

اساتید-بسیجی-با-الگو-قرار-دادن-شهید-چمران-از-مرز‌های-اعتقادی-و-ارزش‌های-اسلامی-دفاع-کنند
امام جمعه قیدار گفت: اساتید بسیجی ما باید شهید چمران را الگوی خود قرار دهند و در این جنگ نرم که جوانان و دانشگاهیان و خانواده‌های ما را هدف گرفتند غیرتمندانه از مرزهای اعتقادی و ارزش‌های اسلامی دفاع کنند.

حجت‌الاسلام علی موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: شهيد چمران سرسپرده ولايت، نمونه كامل هجرت، جهاد و شهادت بود. و در سنگر نبرد دل دشمنان خدا را لرزانده بود.

بیشتر بخوانید

وی بیان کرد: حضرت امام راحل در مورد شهید چمران فرمودند «چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا کرد و در این دنیا شرف را بیمه کرد و در آن دنیا هم رحمت خدا را بیمه کرد ما و شما هم خواهیم رفت. مثل چمران بمیرید».

امام جمعه قیدار با بیان اینکه شهید چمران یک انسان خودساخته تکلیف مدار و تکلیف محوری بود گفت: در هر نقطه‌ای از دنیا که قدم می‌گذاشت خود را مکلف به دفاع از اسلام و ارزش‌های اسلامی می‌دانست؛ غیرتمند و دارای تفکر جهادی بود.

وی گفت: اساتيد بسيجي شهيد، مثل دكتر شهرياري، احمدي روشن، محمدي به شهيد چمران اقتدا كردند و هرگز خود را ندیدند و به خدا رسيدند. 

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: زمانی که شهید چمران در امریکا مشغول به تحصیل و کار بود، از سوی ساواک تحت نظر بود و گزارش های عملکرد او به ایران فرستاده می‌شد. در این گزارش که مصداق «وَ الْفَضْلُ مَا شَهِدَتْ بِهِ الْأعْدَاءُ» است به چند خصوصیت محوری در شخصیت شهید چمران اشاره می‌شد.

وی گفت: زهد و ساده‌زیستی، تدین و التزام به شرع، تواضع و اخلاق‌مداری، آرامش و طمأنینه، خوش‌اخلاقی و حُسن سلوک، علم و دانش، مطالعه زیاد و اطلاع از موضوعات مختلف، بیان جذاب و اقناع کننده، بصیرت و جریان‌شناسی، سیاست ورزی و حضور در میادین فعالیت‌های سیاسی، طاغوت ستیز و انقلابی از جمله ویژگی های بود.

موسوی با اشاره به اینکه امروز به غیرتمندی استادان ارزشی بیش از هر زمان دیگر در محیط دانشگاه‌ها نیاز است، گفت: اساتید بسیجی ما باید شهید چمران را الگوی خود قرار دهند و در این جنگ نرم که جوانان و دانشگاهیان و خانواده‌های ما را هدف گرفتند غیرتمندانه از مرزهای اعتقادی و ارزش‌های اسلامی دفاع کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر