logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۰۸۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل دیوان محاسبات استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

شهید چمران قلم را با اسلحه تعویض کرد تا از شرافت حقیقت دفاع کند

شهید-چمران-قلم-را-با-اسلحه-تعویض-کرد-تا-از-شرافت-حقیقت-دفاع-کند
مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان با بیان اینکه شهید چمران بهترین نمونه جهاد تبیین است و در علم سرآمد و جزو افراد بهترین بود گفت: شهید چمران قلم را با اسلحه تعویض کرد تا از شرافت حقیقت دفاع کند.

محمد مهدی رضوانی‌فر در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) دو جمله کلیدی در خصوص شهید دکتر چمران دارند اظهار کرد: این دو جمله کلیدی هم گویای عظمت این مرد و هم بیانگر الگوی مطلوب علم و جهاد از نظر حضرت امام راحل است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: امام راحل فرمودند شهید چمران شرف را بیمه کرد و مانند چمران بمیرید شریف بودن یعنی بلند نگری و بلند نظری آنگونه که چمران از غربت غرب به اشراق شرق پرواز کرد از آمریکا به لبنان آمد و از لبنان به ایران و در آخر با همه هیمنه و افتخاراتش در جبهه انتظار به شهادت رسید.

مدیر کل دیوان محاسبات استان زنجان عنوان کرد: شهید چمران بهترین نمونه جهاد تبیین است کسی که فقط در مقام ادعا نماند درعلم سرآمد و جز افراد بهترین بود و در عمل نیز قلم را با اسلحه تعویض کرد تا از شرافت حقیقت دفاع کند.

رضوانی فر ابراز کرد: زندگی شهید چمران و نوع ارتباط ایشان با خانواده و همسرشان که سرشار از عشق بود نمایانگر آن است که هم می‌توان زمینی باشی و عاشق و در عین حال آسمانی باشی و عارف، که جملات قصار ایشان گویای این امر است.

وی گفت: در دنیایی که قهرمانان تخیلی ذهن و روح و روان نوجوانان و جوانان را تخدیر کرده و هیمنه پوشالی سلبریتی‌های هالیوودی سبک زندگی جوانان شده است باید امثال شهید چمران، سبک زندگی و اندیشه ایشان الگو باشد و این میسر نمی‌شود مگر با تثبیت الگو در بطن آموزش‌های رسمی در کشور که از اقدامات مهم است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان اضافه کرد: شهید چمران نمونه اعلای مردانگی، شرف و جمع علم و عمل بود و به راستی که فرزند حضرت روح الله حقیقتا شایسته آن بزرگ مرد را دارا است.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر