logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۰۸۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در سایه عدم توجه به فرهنگ نریختن زباله؛

آیا برخی از شهروندان فرهنگ استفاده از پار‌ک‌ها و مناطق تفریحی را بلد نیستند؟

آیا-برخی-از-شهروندان-فرهنگ-استفاده-از-پار‌ک‌ها-و-مناطق-تفریحی-را-بلد-نیستند؟
گذر گردشگری ملت زنجان که محلی برای تفریح شهروندان زنجانی ایجاد شده، در اواخر وقت برخی روز‌ها چنان غرق در زباله می‌شود که انگار برخی‌ها از سیاره دیگری آمده‌اند و فرهنگ استفاده از چنین مکان‌هایی را بلد نیستند و گویا باید برای تک‌تک‌شان کلاس درس ریختن زباله در سطل را از نو دیکته کرد!

به گزارش موج رسا;در سال‌های اخیر زیبا سازی و تاثیر مبلمان شهری در افزایش نشاط شهروندی و ورود گردشگر مورد توجه مسئولان شهری قرار گرفته و اقدامات خوبی نیز در راستای تعدد مناطق گردشگری همانند گذر گردشگری ملت و اشراق در شهر زنجان انجام شده است. 

بیشتر بخوانید

این گذر‌های گردشگری فرصت بسیار مناسبی به شمار می‌رود که باید از آن استفاده لازم را صورت داد و این منطقه را به محیط ویژه گردشگری و تفریحی تبدیل کرد.

اما گاها آنچه در گذر گردشگری ملت قابل مشاهده است زباله های انباشته شده در آن است که در گوشه گوشه محیط پراکنده شده‌اند و چهره زشتی به این مکان تفریحی داده‌اند این درحالی که در کمال تعجب در فواصل بسیار کوتاهی از هم سطح زباله تعبیه شده است و گویا برخی‌ها از سیاره‌ای دیگر آمده‌اند و کاربرد این سطل‌های زباله را نمی‌دانند.

زباله و آشغال‌هایی که در این گذر گردشگری ریخته می‌شود فضایی را به وجود می‌آورد که نه تنها فضای بصری پارک را دچار ایراد می‌کند بلکه مسائل بهداشتی محیط پارک را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

اما نباید در این میان به خدمات شهری خرده گرفت چراکه ارگان متولی مداوم در حال پاکسازی محل از زباله است و این برخی از شهروندان هستند که فرهنگ استفاده درست از چنین مکان‌های تفریحی و گردشگری را ندارند که امیدواریم این فرهنگ در جامعه ما نهادینه شود.

در صورتی که شهروندان در زیباسازی چنین مکان‌های تفریحی و پارک‌ها نقش ویژه‌ای دارند و می‌توانند با استفاده از مشارکت حداکثری، عدم رها سازی زباله در این محیط شرایط این حوزه را بهبود ببخشند بنابراین این امر میسر نمی‌شود مگر اینکه شهروندان در کنار ارگان‌های ارائه خدمات شهری باشند.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر