logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۰۸۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

اجرای قانون شفافیت منابع مالی کاندیداها برای اولین بار

اجرای-قانون-شفافیت-منابع-مالی-کاندیداها-برای-اولین-بار-
هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به برگزاری اولین جلسه هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با انتخابات گفت: تأکید همه دستگاه‌های مرتبط با انتخابات بر همدلی و همکاری برای برگزاری یک انتخابات خوب، سالم و بر مدار قانون است.

به گزارش موج رسا; هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اعلام تشکیل اولین جلسه هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با انتخابات اظهار داشت: در این جلسه که مسئولان دستگاه‌های مرتبط با انتخابات یعنی وزارت کشور، قوه قضائیه، نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی و شورای نگهبان حضور داشتند، ضمن‌ تأکید بر همکاری و هماهنگی، بر برگزاری انتخاباتی سالم، امن و باشکوه تأکید شد، همچنین مقرر شد برای هماهنگی بیشتر و تسهیل امور مربوط به انتخابات، این جلسات استمرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید

سخنگوی شورای نگهبان افزود: در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله راهبردهای مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، ضرورت اصلاح قانون انتخابات و هماهنگی‌های اجرایی در صورت تغییر قانون، استعفاهای اشخاص برای شرکت در انتخابات و همچنین پاسخ‌های استعلامات از سوی دستگاه‌ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی ادامه داد: تأکید همه دستگاه‌های مرتبط با انتخابات بر همدلی و همکاری برای برگزاری یک انتخابات خوب، سالم و بر مدار قانون است. برای برگزاری چنین انتخاباتی، حرکت در چارچوب قانون، فصل مشترک همه دستگاه‌هاست.

طحان نظیف تصریح کرد: همچنین در این جلسه تأکید شد که وزارت کشور سازو‌کارهای اجرایی‌سازی قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در مجلس شورای اسلامی را فراهم کند.

این قانون، بهمن‌ماه سال 98 به تصویب رسیده بود و به‌علت نزدیکی زمان تصویب آن به انتخابات، عملاً فرصت اجرا پیدا نکرده بود که در انتخابات پیشِ‌رو انتظار این است با فراهم کردن تمهیدات اجرایی، از این دوره شاهد اجرا‌ی آن باشیم.

بر اساس این قانون، داوطلبان انتخابات موظفند برخی چارچوب‌های قانونی در خصوص منابع و هزینه‌های انتخاباتی را رعایت کنند و این موارد را شفاف کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر