logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۰۸۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

استان زنجان با ۱۲۱۰ کمباین بومی و مهاجر آماده برداشت گندم است

استان-زنجان-با-۱۲۱۰-کمباین-بومی-و-مهاجر-آماده-برداشت-گندم-است
رئیس مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه این استان با ۱۲۱۰ کمباین بومی و مهاجر آماده برداشت گندم است گفت: ۸۱۰ دستگاه کمباین بومی و ۴۰۰ دستگاه مهاجر کار برداشت را انجام خواهد داد.

مهدی بنده‌ای در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: برای برداشت گندم در سال جاری، مطابق با سال‌های گذشته علاوه بر استفاده از رانندگان ماهر در سطح استان برای تنظیم کمباین، از کارشناسان حرفه‌ای با رشته مکانیزاسیون که آموزش دیده و در شهرستان‌های مختلف حضور دارند استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: با ۵۵ اکیپ برداشت گندم که در سطح استان حضور دارند کار برداشت گندم انجام خواهد شد.

 رئیس مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ۸۱۰ دستگاه کمباین بومی فعال در سطح استان وجود دارد و این در حالی است که سالانه ۴۰۰ دستگاه کمباین مهاجر نیز برای برداشت گندم در سطح استان که تا پایان مرداد به طول می‌‌انجامید، فعالیت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در کشور ۹۰ درصد برداشت گندم با کمباین جاندیر انجام می‌شود، بنابراین قابلیت صفر کردن ریزش در این کمباین نیست بنابراین درصدی ریزش حتما وجود خواهد داشت اما سعی می‌کنیم تا میزان ریزش بیشتر از ۳ درصد نباشد تا ضایعات به حداقل برسد اما معمولا بین ۲ تا ۳ درصد برای کمباین‌ها که تکنولوژی پایینی دارند ریزش وجود خواهد داشت و در حال حاضر امکان واردات کمباین با تکنولوژی جدید نیست و نمی‌توان کاری انجام داد.

بنده‌ای یادآور شد: امسال ۱۳ دستگاه کمباین با تسهیلات بانکی و ۱۰ دستگاه نیز با پرداخت نقدی تحویل متقاصیان شده است.

وی با بیان اینکه ضریب مکانیزاسیون در استان ۲.۲ درصد است، خاطر نشان کرد: استان زنجان در ضریب مکانیزاسیون رتبه ۶ را در کشور دارد.

رئیس مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سطح استان مشکل رائه تسهیلات بانکی وجود دارد؛ به دلیل عدم تطابق منابع و مصارف بانک کشاورزی توان پرداخت تسهیلات را ندارد با این وجود پیگیر حل مشکلات هستیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر