logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۰۸۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان:

خرید تضمینی گندم در زنجان آغاز شد

خرید-تضمینی-گندم-در-زنجان-آغاز-شد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: همزمان با برداشت گندم سال زراعی 1402 عملیات خرید تضمینی این محصول از کشاورزان زنجانی از 25 خرداد ماه سالجاری در استان آغاز شد.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان، ولی‌اله زمانی در تشریح جزئیات این خرید تضمینی، اظهار کرد: عملیات خرید تضمینی گندم از طریق سیلوی غدیر زنجان شروع شده است و 35 مرکز ملکی و خصوصی دیگر همزمان با برداشت محصول گندم در سطح استان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. 

بیشتر بخوانید

وی یادآور شد: در سالجاری هر کیلوگرم گندم از کشاورزان به قیمت 15 هزارتومان خریداری می‌شود و به ازای تحویل هر کیلوگرم از این محصول هزار و پانصد تومان هزینه کود و بذر و دو هزارتومان نیز جایزه برای کشاورزان تعیین شده است.

زمانی گفت: پرداخت 3 هزار و 500 تومان مبلغ تشویقی کود، بذر و جایزه نسبت به جدول افت مفید و غیر افت مفید گندم خریداری شده از کشاورزان، متفاوت خواهد بود.

وی بیان کرد: 320 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان در سال زراعی جاری به زیر کشت گندم رفته است که از این میزان، بیش از 20 هزار هکتار مربوط به مزارع آبی است و همچنین 300 هزار هکتار به مزارع دیم اختصاص دارد.

زمانی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با توجه‌ به بارندگی‌های استان زنجان نسبت به سال گذشته، امسال 407 هزار تن گندم در استان تولید شود و پیش‌بینی خرید تضمینی گندم هم بیش از 350 هزار تن است.

وی افزود: ساعات کار مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان از اول وقت اداری شروع می‌شود و تا تخلیه آخرین محموله همانروز ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر