logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۰۷۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

سبزه‌میدان زنجان میزبان صنایع‌دستی شاخص تمام استان‌های کشور می‌شود

سبزه‌میدان-زنجان-میزبان-صنایع‌دستی-شاخص-تمام-استان‌های-کشور-می‌شود
رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان گفت: از استان‌هایی که دارای صنایع دستی شاخص هستند دعوت خواهد شد تا در صحن سبزه‌میدان زنجان متمرکز شوند و صنایع دستی استان خود را ارائه دهند.

مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: : از استان‌هایی که دارای صنایع دستی شاخص هستند دعوت خواهد شد تا در صحن سبزه‌میدان زنجان متمرکز شوند و صنایع دستی استان خود را ارایه دهند به همین دلیل وزیر میراث فرهنگی سبزه‌میدان زنجان را به نام ایران کوچک نامیدند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: طبق آخرین اطلاعات، مقرر است تا مزایده‌ای برگزار شود و شرکتی که در این مناقصه برنده شود قراردادها با این شخص منعقد شود؛ بنابراین واگذاری از طریق شرکت پیمانکار واگذاری را انجام می‌دهد.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان زنجان با بیان اینکه غرفه‌ها در حدود ۶۰ مورد خواهد بود گفت: غرفه‌ها به صورت اجاره به درخواست‌دهندگان واجد شرایط صنایع‌دستی از همه استان‌ها واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان زنجان در رشته‌هایی همچون ملیله، چاقو، مس، چاروق، گلیم‌بافی سرآمد در کشور است گفت: ۵۴ رشته صنایع‌دستی در شهرستان زنجان فعال است. 

باقری با اشاره به اینکه تعداد فروشگاه‌های صنایع دستی در شهر زنجان رو به افزایش است، اذعان کرد: ۵۴۰ فروشگاه صنایع دستی در شهر زنجان فعالیت دارد. 

وی با اشاره به اینکه تعداد کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی نیز در شهر زنجان رو به افزایش است گفت: به طوری که ۲۵۰ تا ۳۰۰ کارگاه تولیدی در قالب مس، چاقو‌سازی، ملیله، چاروق‌دوزی فعال است. با این وجود زنجان به لحاظ سطح تولید صنایع دستی در برخی زمینه‌ها رتبه دوم و سوم را در کشور دارد و یکی از مناطق شاخص به لحاظ کیفیت و تعداد محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر