logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۰۷۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
فیلم؛

انتقاد تولیدکنندگان فرش دستبافت از صادرات فرش زنجان به نام دیگر استانها

انتقاد-تولیدکنندگان-فرش-دستبافت-از-صادرات-فرش-زنجان-به-نام-دیگر-استانها
صادرات فرش دستبافت زنجان به نام دیگر استانها یکی از مهمترین موضوعاتی که سالهاست مورد انتقال فعالین این حوزه بوده و همچنان از دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگان این استان است.

به گزارش موج رسا; بیش از 10 مورد کارگاه متمرکز فرش بافی در سطح شهر زنجان به صورت تمام وقت مشغول به فعالیت هستند که 80 مورد آن کارگاه فرش بافی ابریشمی و 20 مورد کارگاه فرش بافی پشمی است.

بیشتر بخوانید

به طور میانگین در هر کارگاه هشت نفر مشغول به فعالیت هستند که به علت مقرون به صرفه بودن کارگاه افرادت مشارکتی کارگاه متمرکز قالیبافی ایجاد تمایل دارند به صور نمایند.

یکی از تولید کنندگان فرش دستبافت زنجانی در مورد مشکلات حوزه فرش به موج رسا گفت: متاسفانه در استان زنجان از فرشبافان حمایت‌هایی صورت نمی‌گیرد و فرش‌های بافته شده در استان زنجان به اسم استان قم لحاظ می‌شود و زحمات فرشبافان در این عرصه نادیده گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: بافندگی از شغل‌هایی است که با وجود انقلاب صنعتی همچنان به حیات خود ادامه داده است و امروزه کسی جز یک قالبیاف نمی‌توانند فرشی راحیات بخشد و به آن رنگ تازگی دهد.

وی ابراز کرد: متاسفانه در استان از فرشبافان حمایت‌هایی صورت نگرفته تا در عرصه صنایع دستی پایدار در استان نمایش داده شود و فرش‌های بافته شده در استان زنجان به اسم استان قم لحاظ می‌شود و زحمات فرشبافان در این عرصه به چشم نمی‌آید.

لازم به ذکر است با وجود پیشینه و قدمت صنعت بافندگی فرش در ایران مدت‌هاست قالیبافان و بافندگان استان زنجان به لایلی از جمله دست مزدهای کم دیگر پای دار قالی نمی‌نشیند.

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر