logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۰۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

فرهنگ وقف و احسان در زنجان نهادینه شده است/زنجان شادترین استان کشور

فرهنگ-وقف-و-احسان-در-زنجان-نهادینه-شده-است-زنجان-شادترین-استان-کشور

استاندار زنجان گفت: زنجان شهر خیریه ها است و فرهنگ خیر،وقف و احسان در زنجان نهادینه شده است.

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش امیری در شورای اداری استان زنجان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تبریک دهه کرامت،اظهار داشت: زنجان در حوزه فرهنگی، اجتماعی و مذهبی از ظرفیت ممتازی برخوردار است.

وی با بیان اینکه زنجان دارای مردمانی متدین و روشن ضمیر است،ادامه داد: در طول سه قرن اخیر یک پای مرجعیت متعلق به استان زنجان بوده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه بزرگترین اجتماع شیعه پس از اربعین در زنجان در روزهای هشتم و یازدهم ماه محرم برگزار می شود،ادامه داد:بیش از 25 شبکه داخلی و خارجی این مراسم را پوشش می دهند.

درویش امیری با اشاره به فعالیت هئیت های با اصالت در زنجان از جمله حسینیه و زینبیه اعظم، گفت: در کنار بعد غنی مذهبی، زنجان دارای نشاط بالای اجتماعی است و در نظر سنجی ها یکی از شادترین استان های کشور محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود65 هزار دانشجو و بیش از 3 هزارو 600 عضو هئیت علمی جزو افتخارات نظام اسلامی در استان زنجان است.

این مسئول میزان سرانه مطالعه استان زنجان را بالاتر از کشوری اعلام کرد و گفت: زنجان پس از تهران، دومین استان در امر مطالعه است و نسبت به جمعیت خود فعال در حوزه مطبوعات است.

استاندار زنجان با اشاره به فعالیت 53 نشریه در استان زنجان، گفت: زنجان شهر خیریه ها است و فرهنگ خیر،وقف و احسان در زنجان نهادینه شده است.

درویش امیری با اشاره به رشد 100 درصدی سازمان های مردم نهاد در استان زنجان، گفت: این امر ناشی از روح مدنیت در استان زنجان است.

وی گفت: استان زنجان دارای پایین ترین سطح آسیب های اجتماعی است و معتادان متهاجر استان در چهار شهرستان نیز در حال جمع آوری است.

استاندار زنجان گفت: تلاش ما کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه حاشیه شهرها است و با همدلی، هماهنگی و با داشتن فضای آرام و امن،زمینه سرمایه گذاری را در استان فراهم کنیم.

 

*ضرورت حمایت از مفاخر فرهنگی،هنری و نخبگان در جامعه

مرتضی خاتمی نیز در این جلسه، با تبریک دهه کرامت،اظهار داشت: استان زنجان علاوه بر قدمت تاریخی، مهد پرورش علما، دانشمندان، هنر دوستان بوده است و علمای بزرگ زنجانی در جهان اسلام سرآمد بوده اند.

وی با اشاره به سالروز بزرگداشت شیخ اشراق سهروردی،گفت: باید گرامیداشت های ملی برای مفاخر زنجانی برگزار شود تا برای آیندگان مایه درس آموزی بوده و برای مردم زنجان مایه غرور باشد.

نماینده مردم ماهنشان و بوقداکندی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لازم است در دنیای معاصر که هر سرزمینی در سایه جهانی مورد تهاجم قرار می گیرد، به تعالی و مقاوم سازی فرهنگی فکر کنیم.

وی برضرورت حفظ مواریث تاکید کرد و گفت: حمایت از مفاخر فرهنگی،هنری، نخبگان، پیشکسوتان و ارتقای جایگاه و منزلت انسانی ضروری است.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵ ]
زنجان شادترین استان کشور بعلت اینکه مسئولان راز این شادی محرمانه نگه می دارند تا از این شادی استفاده کنند زنجان بدون کمترین هزینه شادترین استان است عاشقان باور کنند وعاقلان نه
فرم ارسال نظر