logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۰۱۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
عضو هیئت علمی گروه شهرسازی و معماری دانشگاه آزاد زنجان در گفتگو با موج رسا:

تقویت ناوگان عمومی کمکی بزرگ در کاهش حجم ترافیک شهری زنجان می‌کند

تقویت-ناوگان-عمومی-کمکی-بزرگ-در-کاهش-حجم-ترافیک-شهری-زنجان-می‌کند
عضو هیئت علمی گروه شهرسازی و معماری دانشگاه آزاد واحد اسلامی زنجان با تاکید براینکه اقدام موثری در حوزه کنترل ترافیک در سطح شهر زنجان انجام نشده است گفت: تقویت ناوگان عمومی کمکی بزرگی در کاهش حجم ترافیک شهری زنجان می‌کند.

مهران فرامرزی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه عدم کنترل ترافیک در شهرهای کوچک و بزرگ باعث بروز مشکلات متعدد شده است اظهار کرد: تنها راه حل بهبود وضعیت طرح جامع ترافیک افزایش تعداد ناوگان‌های عمومی است.

عضو هیئت علمی گروه شهرسازی و معماری دانشگاه آزاد واحد اسلامی زنجان تاکید کرد: طرح جامع ترافیک شهری زنجان سال 1394 ابلاغ شده اما تاکنون کنترلی از لحاظ ترافیک در سطح شهر زنجان صورت نگرفته است.

فرامرزی گفت: 6 هزار رو 500 هکتار محدوده شهر زنجان برآورد شده است که  با افزایش یک هزار هکتار به آن به 7 هزار رو 500 هکتار افزایش یافته است که قطعا مسائل ترافیک بدون زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی افزایش خواهد داشت.

وی ادامه داد:برای این محدوده 120 مورد اتوبوس حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده که این حجم از محدوده برای فعالیت اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی زنجان کافی نمی‌باشد.

عضو هیئت علمی گروه شهرسازی و معماری دانشگاه آزاد واحد اسلامی زنجان تصریح کرد: اگر تعداد اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی در شهر بیشتر شود حجم ترافیک موجود در شهر کاهش می‌یابد و این نیازمند برنامه ریزی دقیق می‌باشد.

وی عنوان کرد: شبکه معابر در استان تقریبا 1.4 سطوح شهر را تشکیل می‌‌دهد که باید به همان اندازه در حوزه مدیریت شهری ارزش داشته باشد تا بتواند کارایی مفیدی در سطح شهر اتفاق بیفتد.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر