logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۰۰۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل محیط زیست استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا هشدار داد:

حبس در انتظار مدیران متخلف واحد‌های صنعتی آلاینده محیط زیست استان زنجان

حبس-در-انتظار-مدیران-متخلف-واحد‌های-صنعتی-آلاینده-محیط-زیست-استان-زنجان
مدیرکل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه بدون اقماض با متخلفان آلودگی محیط زیست برخورد می‌شود، گفت: سال گذشته مدیران تعدادی از واحد‌های آلاینده محیط زیست با حکم قضایی به حبس محکم شدند.

محمد‌رضا یافتیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; از صنایع مستقر در استان پایش‌های متداول انجام می‌شود با این حال در سه حوزه آب، هوا و خاک پایش‌ها در حال انجام است.

وی افزود: علاوه بر خوداظهاری واحد‌های صنعتی، نمونه برداری تصادفی نیز برای پایش‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: اگر صنایع سبب آلودگی خاک شوند پیگیری‌های حقوقی و قضایی انجام می‌شود تا از تداوم آلودگی پیشگری شود.

وی با بیان اینکه واحد‌هایی که ایجاد آلایندگی کنند ابتدا اخطار دریافت می‌کنند، تصریح کرد: در مرحله بعد شکایت در محاکم قضایی مطرح شده و صنایع آلاینده ملزم به رفع منبع آلاینده می‌شود.

یافتیان با اذعان به اینکه سال گذشته چند واحد فراوری زیتون با دستور قضایی پلمپ شد، گفت: اگر واحدی توانایی برطرف سازی آلودگی را نداشته باشد و مشکل برای محیط زیست ایجاد کند؛ پلمپ با هماهنگی مراجع قضایی انجام می‌شود.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه نیم‌نگاهی به بحث اشتغال وجود دارد پلمپ زمانی انجام می‌شود که چاره‌ای جز این امر وجود نداشته باشد. 

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته تعدادی از مدیران متخلف که اقدام به آلایندگی محیط زیست کرده بودند، از طریق مقام قضایی محکم به حبس شدند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر