logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۹۴۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های اسلامی دفاع مقدس استان زنجان:

تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس استان زنجان نیازمند تامین اعتبار است

تکمیل-پروژه-موزه-دفاع-مقدس-استان-زنجان-نیازمند-تامین-اعتبار-است
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه در مورد وضعیت پروژه موزه دفاع مقدس نیز گفت: تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس استان زنجان نیازمند تامین اعتبار است.

شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه امسال با همکاری کنگره 3535 شهید استان زنجان از 66 کتاب رونمایی شده است اظهار کرد: قریب به 30 عنوان کتاب آماده برای چاپ است. 

وی افزود: در حال حاضر از کتاب‌های صوتی آماده شده توسط اداره حفظ آثار و ارزش‌های اسلامی 10 عنوان کتاب قابلیت استفاده است.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به طرح استفاده از سربازان نخبه استان زنجان ابراز کرد: 16 عنوان کتاب به 3 زبان انگلیسی, عربی و آذری توسط سربازان نخبه استان زنجان ترجمه و به چاپ رسیده است. 

وی ادامه داد: کتاب‌هاب ترجمه شده توسط نخبگان سرباز استان زنجان از جمله کتاب‌هایی بودند که توسط  اداره حفظ و ارزش‌های اسلامی استان زنجان طراحی و چاپ شده است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی دفاع مقدس استان زنجان عنوان کرد: با توجه به مشکل گرانی کاغذ که همه ناشران کتاب را به دردسر انداخته است باید به فکر برنامه‌ای برای گسترش و توزیع مناسب کتاب در استان زنجان و کشور لحاظ شود. 

وی اذعان کرد: آنچه در بحث حوزه کتاب دفاع مقدس مهم است.علاوه بر نشر و چاپ کتاب شبکه توزیع کتاب است که متاسفانه در این زمینه اقدام مناسبی در سطح استان زنجان انجام نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی دفاع مقدس استان زنجان اضافه کرد: عمدتا در دو ردیف سنی بزرگسالان، کودک و نوجوان اقدام به چاپ کتاب در زمینه دفاع مقدس در استان زنجان شده است. و سعی شده از 60 کتاب منتشر شده 30 کتاب برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شود.  

وی افزود: برخی کتاب‌ها از مجموع حفظ و آثار ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ دوم، سوم و چهارم رسیده است و برخی دیگر از کتاب‌ها مراحل چاپ و تمام کرده و به لحاظ مالی در چاپ بعدی مشکل ساز شده است. 

موسوی در مورد پروژه موزه دفاع مقدس نیز افزود: در پروژه موزه دفاع مقدس استان زنجان از جمله استان‌هایی هستیم که به لحاظ تأمین مالی عقب افتاده ایم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه استقبال از نشر و چاپ برخی از کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در استان زنجان مناسب است گفت: با توجه به کمبود بودجه و کانال توزیع نامناسب کتاب‌ها باعث حذف یار مهربان از سبد خانوار در استان زنجان شده است.  

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر