logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۹۰۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور زنجان:

کشورهای غربی به نقش بی‌بدیل سپاه پاسداران در سازندگی و توسعه کشور پی بردند

کشورهای-غربی-به-نقش-بی‌بدیل-سپاه-پاسداران-در-سازندگی-و-توسعه-کشور-پی-بردند
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور زنجان با بیان اینکه تصمیم‌گیری عقلانی در دستور کار پارلمان اروپا در تروریستی اعلام کردن سپاه وجود ندارد، گفت: کشورهای غربی به نقش بی‌بدیل سپاه پاسداران در سازندگی و توسعه کشور پی بردند.

امیر رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; درباره مصوبه اخیر پارلمان اروپا به منظور اضافه کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به لیست گروه‌های تروریستی، اظهار داشت: کشور ایران از بعد انقلاب تاکنون با تحریم‌های متعددی مواجه بوده و هست، اما در این میان کشور‌های اروپایی و غرب نهایت استفاده را قبل از انقلاب از کشور ایران برده‌اند اما بعد از انقلاب شرایط منفعتی این کشور‌ها از ایران کاملا قطع شده است و نتوانسته‌اند سودی از ایران ببرند.

وی افزود: اروپا و کشور‌های غربی به این موضوع پی برده‌اند که سپاه یکی از مهم‌ترین نهادهایی است که علاوه بر نقش نظامی و دفاعی در کشور، فعالیت‌های شگرف دیگری در بحث‌های اقتصادی، سازندگی، محرومیت‌زدایی دارد بنابراین برای اینکه در تصورات خود بتوانند این نهاد انقلابی را تضعیف نمایند نام سپاه را وارد لیست تروریستی کرده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان زنجان با اشاره به اینکه افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این است که در خط مقدم مبارزه با تروریسم ایستاده است، گفت: این نهاد مردمی نماد مبارزه با فعالیت‌های تروریستی در دنیا و جلوه برقراری امنیت در کل جهان است.

دشمنان از قدرت سپاه در هراسند

وی با اشاره به اینکه دشمنان از نفوذ این نهاد در کشور‌های همسایه و ایجاد امنیت در هراسند، اذعان کرد: اروپا و غرب در تلاش است تا سپاه را تضعیف نماید.

رمضانی با بیان اینکه سپاه پاسداران نیروی نظامی مقتدر منطقه‌ای است که در صف اول مقابله با تروریست‌ها در منطقه بوده و ثباتی که در کشورهایی مانند سوریه و عراق برپا شده حاصل زحماتی بوده که سپاه کشیده است، گفت: ریشه این اقدام به دشمنی دشمنان باز می‌گردد، چراکه سپاه با فرماندهی سردار سلیمانی توانست ریشه داعش را بخشکاند‌.

وی اذعان کرد: به نظر‌ می‌رسد تصمیم‌گیری عقلانی در دستور کار پارلمان اروپا قرار نداشته است که آنها بدون توجه به آنکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی نظامی رسمی یک کشور است نمی‌تواند در لیست تروریستی قرار گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور زنجان با اشاره به اینکه چنین اقداماتی نشان می‌دهد که فکر و اندیشه در تصمیم‌های کلان اروپایی بکار گرفته نمی‌شود، افزود: نمی‌توان نیروی نظامی یک کشور را در لیست تروریست قرار دارد و این بدور از قوانین بین‌الملل است.

وی با بیان اینکه کشور ایران باید در مقابل این اقدام پارلمان اروپا مقابله به مثل کند، تصریح کرد: باید نیروی نظامی اروپا نیز در لیست تروریستی قرار گرفته و اعلام جهانی شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر