logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۷۳۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول بسیج جامعه زنان کشور:

دشمن از ظرفیت زنان برای مبارزه با نظام بهره‌برداری می‌کند/ تمرکز دشمن از بین بردن حجاب و عفاف در جامعه است+ فیلم

دشمن-از-ظرفیت-زنان-برای-مبارزه-با-نظام-بهره‌برداری-می‌کند-تمرکز-دشمن-از-بین-بردن-حجاب-و-عفاف-در-جامعه-است+-فیلم-
مسئول بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف نماد دینی، فرهنگی کشور است، گفت: دشمن سال‌ها است که متوجه قدرت حجاب و عفاف شده است به همین علت برای ضربه زدن به فرهنگ حجاب و عفاف وارد میدان شده و درحال پیشبرد اهداف و برداشت نتیجه تلاش‌های خود است.

مینا بیابانی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه مواجهه صحیحی با موضوع پوشش نداشته‌ایم، اظهار داشت: پوشش را منحصر به زنان و دختران کرده‌ایم که واکنش‌ها و حساسیت‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است، با این حال از بخش پوشش و عفت‌ورزی پسران و مردان جامعه غفلت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب را بهره‌برداران سیاسی سیاسی کرده‌اند، افزود: این امر دستاویزی برای دشمنان شده و آنان از ظرفیت زنان برای مواجهه با نظام بهره‌برداری می‌کنند. بنابراین نوک پیکان به سمت مسئولان نظام و دولت‌های گذشته بوده و دولت حال نیز مورد خطاب قرار دارد و وظیفه دارند به قانون عمل داشته و آن را به روش منطقی و توام با کرامت انسانی جاری کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه بسیج جامعه زنان از همان بدو مصوبه ۴۲۷ که در سال ۸۴ مطرح و مصوب شد، فعالیت‌های ترویجی خود را در راستای حجاب و عفاف آغاز کرده و همچنان ادامه دارد، گفت: وقتی که نهاد‌ها، سازمان‌های دیگر فعالیت خود را انجام نمی دهند فعالیت‌های بسیج جامعه زنان نیز چندان بروز ندارد و چندان نمی‌تواند تاثیر خود را در جامعه داشته باشند.

وی خاطر‌نشان: باید آگاهی در جامعه بیشتر شود تا خود زنان و مردان در جامعه نسبت به این مسئله مهم توجه داشته باشند و موضوع حجاب و نوع پوشش مناسب را رعایت کنند، البته خود حجاب سال‌ها مورد توجه بود اما حجاب راهی برای عفت‌ورزی و نماد بیرونی عفت‌ورزی و حیا است و ما باید حجاب را اصلاح کنیم که یقینا اثرات مثمری خواهد داشت، چراکه اگر به پوشش بی‌توجه باشیم قطعا تاثیرات مخرب در امنیت روانی جامعه، کارآمدی اجتماعی و در قوام خانواده موثر خواهد بود.

بیابانی عنوان کرد: موضوع طلاق و تحکیم بنیان خانواده موضوعی چند‌وجهی است و از چند بعد قابل بررسی است اما یکی از موضوعات رعایت عفت و پوشش مناسب است.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌هایی که در بحث حجاب و عفاف دخیل هستند وظیفه‌ای قرار داده شده، که به وظایف خود عمل نکرده‌اند، گفت: اگر خود وزارت کشور که متولی امور داخلی است به جد این موضوع را دنبال می‌کرد، طبیعی است که افرادی که در استخدام دولت هستند ملزم به رعایت پوشش مناسب و قاعده مند بودند. با این حال نوع پوشش عینی‌ترین مولفه در فرهنگ عمومی در جامعه است که این مردم را به جوامع دیگر معرفی می‌کند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف نماد دینی، فرهنگی کشور است، گفت: دشمن سال‌ها است که متوجه قدرت حجاب و عفاف شده است به همین علت برای ضربه زدن به فرهنگ حجاب و عفاف وارد میدان شده و درحال پیشبرد اهداف و برداشت نتیجه تلاش‌های خود است.

وی بیان کرد: دشمن برای کم‌رنگ کردن و از بین بردن اسلام تلاش دارد تا حجاب را بردارد، اما این حجاب است اما اگر حجاب حفظ شود، وطن و کرامت انسانی حفظ خواهد شد./ب

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر