logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۷۰۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در آیین مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان مطرح شد:

لزوم حرکت به سمت کتابخانه دیجیتال/ عبور از پروژه های عمرانی به پروژه های فرهنگی در نهاد کتابخانه های زنجان

لزوم-حرکت-به-سمت-کتابخانه-دیجیتال-عبور-از-پروژه-های-عمرانی-به-پروژه-های-فرهنگی-در-نهاد-کتابخانه-های-زنجان
در آیین مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان موضوعات مختلفی همچون لزوم حرکت به سمت کتابخانه دیجیتال، لزوم عبور از پروژه های عمرانی به پروژه های فرهنگی در نهاد کتابخانه های زنجان و رشد 200 درصدی کتابخانه های سیار در زنجان مطرح شد.

به گزارش موج رسا; ابوالفضل رفیعی امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه وضعیت کتابخانه های عمومی استان زنجان مطلوب نیست، اظهار کرد: باید نسبت به افزایش سرانه مطالعه از طریق شگردهای مختلف اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون با بروز سرگرمی هایی که در فضای مجازی شکل گرفته و بعضاً وقت خواب را نیز میگیرد کتاب مهجور مانده است، عنوان کرد: ما باید در راستای کتاب و کتابخوانی تلاش زیادی کنید چرا که داعیه داره تمدن و تمدن سازی هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان بر تولید و ترویج محتوای خوب و مناسب تاکید و ادامه داد: باید نسبت به ترویج ارزش‌های ملی و مذهبی گام برداریم.

لزوم حرکت به سمت کتابخانه دیجیتال

حسین نجفی در ادامه این جلسه با بیان اینکه شاهنامه فارسی شده قران است، عنوان کرد: ملاصدرا به فردوسی لقب فردوسی قدوسی داده است.

وی با بیان اینکه وقتی سفرنامه‌های زمان صفویه را می‌خوانیم می‌بینیم که مردم ایران به هیچ عنوان حاضر نیستند کتاب های خود را بفروشند، ادامه داد: در زمان صفویه جهانگردان از شکوه کتابخانه‌های ایران به وجد می آیند.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه کتابخانه های استان زنجان از نظر معماری بیشتر شبیه یک خانه هستند تا کتابخانه، تاکید کرد: باید نسبت به سازه های کتابخانه توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی به اندازه کافی ساختمان ساخته شده است و نباید نسبت به ساخت ساختمان برای کتابخانه های عمومی توجه شود، افزود: باید به سمت کتابخانه های دیجیتال حرکت کنیم.

نجفی با بیان اینکه برخی از روزنامه های دوره قاجاریه در دانشگاه منچستر تبدیل به نسخه دیجیتال شده است، خاطرنشان کرد: نیازمند این هستیم که تاریخ زنجان را در یکجا به صورت دیجیتال حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: چاره‌ای جز حرکت به سمت دیجیتال نداریم و باید از فهم عمرانی به فهم فرهنگی در نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان عبور کنیم.

رشد 200 درصدی کتابخانه های سیار در زنجان

امیرعلی نیک بخش با اشاره به عملکرد شش ساله خود در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، عنوان کرد: تعداد کتابخانه های عمومی در استان زنجان در طول مدیریت من از ۸۶ کتابخانه به ۹۸ کتابخانه افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به رشد ۱۴ درصدی تعداد کتابخانه های استان زنجان، ابراز کرد: تعداد کتب موجود در زمان مدیریت ۶ ساله اینجانب ۳۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل سابق نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به رشد ۱۶۶ درصدی تعداد کتابخانه‌های خیرساز در زنجان، افزود: کتابخانه های سیار زنجان با افزایش ۲۰۰ درصدی به کتابخانه سیار رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد کتابخانه های مشارکتی با رشد ۶۶ درصدی به ۱۸ کتابخانه رسیده است، تصریح کرد: سطح کتابخانه های استان زنجان از ج به ب ارتقاع پیدا کرده است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر