logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۶۲۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه هم اندیشی اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان زنجان با مسئولان استانی مطرح شد؛

رسانه از ابراز مهم و الزامات "جهاد تبیین" است/ تشکیل یک جبهه علمی_ فرهنگی توسط بسیج اساتید استان زنجان

رسانه-از-ابراز-مهم-و-الزامات-"جهاد-تبیین"-است-تشکیل-یک-جبهه-علمی--فرهنگی-توسط-بسیج-اساتید-استان-زنجان
در جلسه هم اندیشی اساتید بسیجی دانشگاه های استان زنجان با مسئولان استانی مسائل مختلفی مانند تشکیل یک جبهه علمی_فرهنگی توسط بسیج اساتید استان زنجان مطرح شد.

به گزارش موج رسا; وهب جعفریان مسئول بسیج اساتید استان زنجان در جلسه هم اندیشی اساتید بسیجی دانشگاه های استان زنجان با مسئولان استانی، اظهار کرد: در استان زنجان یک جبهه علمی_فرهنگی توسط بسیج اساتید استان زنجان متشکل از اساتید بسیجی و مدیران کل استان، استاندار زنجان و فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این جبهه علمی_فرهنگی در راستای کمک به دولت تشکیل شده است، ابراز کرد: جبهه علمی_فرهنگی ساختار نظام مند دارد و اهداف مختلفی را دنبال می‌کند.

مسئول بسیج اساتید استان زنجان در مطالبه ای از مسئولان استان زنجان، تاکید کرد: مسئولان باید مبارزه با فساد و تبعیض را جدی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون تقریباً یک سال از عمر دولت می‌گذرد مسئولان به جای کارهای نمایشی باید دست به کارهای جدی بزنند.

اصغر حاج علی اکبری معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور استان زنجان در ادامه این جلسه با بیان اینکه علیرغم انجام این حجم از کارهای فرهنگی در کشور همچنان می‌بینیم که مسئله فرهنگ جزو دغدغه‌های حاکمیت است، ادامه داد: رهبری در این حوزه از کلماتی مانند تهاجم فرهنگی، جهاد تبیین، شبیخون فرهنگی، و... استفاده کرده‌اند و این نشان دهنده آن است که در این حوزه هنوز دغدغه هایی وجود دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه یکی از دلایلی که هنوز در حوزه فرهنگ دغدغه‌هایی وجود دارد فقدان مرجع مسائل فرهنگی در کشور است، ادامه داد: در کشور برنامه‌های فرهنگی داده بنیان نیست و در جلسات مختلف و در محل های مختلف اولویت های فرهنگی متفاوت است.

وی با بیان اینکه متاسفانه مسئله فرهنگ را در حد یک فوق برنامه تقلیل داده‌ایم، ابراز کرد: متاسفانه کشور ما دارای حکمرانی فرهنگی نیست.

حاج علی اکبری با بیان اینکه چون در کشور دارای حکمرانی فرهنگی نبوده‌ایم جزیره‌ای عمل کرده‌ایم، تصریح کرد: در این نوع حرکت بخشی از مردم در نظر گرفته و عموم مردم رها شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل غیر ملموس بودن و داشتن فضای سیال فضای مجازی با یک چالش حکمرانی در فضای مجازی مواجه هستیم.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور استان در پیشنهاد زودبازده برای تقویت بنیان خانواده، ابراز کرد: باید ترویج ورزش خانوادگی با هوشمندی و هنرمندی گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام مجید نقیلو مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه در جهاد تبیین اولاً باید بپذیریم که نبردی درگرفته است، ابراز کرد: بعد از پذیرش وجود یک نبرد باید معتقد به انجام کارهای مجاهدانه بود.

وی با بیان اینکه کسی می‌تواند در این میدان جهاد تبیین قدم بردارد که خود ناامید نباشد و تصویر درستی از کشور و آینده آن داشته باشند، تصریح کرد: حضور در جهاد تبیین شجاعتی بیشتر از شجاعت حضور در جنگ سخت می خواهد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با بیان اینکه در جهاد تبیین تا زمانی که رسانه نداشته باشیم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، خاطر نشان کرد: رسانه یکی از الزامات جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین فقط حرف زدن و صحبت کردن نیست، خاطرنشان کرد: در جایی باید سکوت کرد تا جهاد تبیین کرده باشیم.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر